Lise 1. sınıf fizik dersi programının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye uygunluğunun incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tan, Mustafa | |
dc.contributor.author | Temiz, Burak Kağan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:09Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374629 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, lise 1. sınıf fizik dersi programının, fen bilimlerinde öğrenmeyi kolaylaştıran, öğrencilerin aktif olmasını sağlayan, kendi öğrenmelerinde sorumluluk alma duygusunu geliştiren, öğrenmenin kalıcılığım artıran, ayrıca araştırma yol ve yöntemlerini kazandıran temel beceriler olan bilimsel süreç becerilerini geliştirip geliştirmediğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada aşağıdaki altı alt probleme cevap aranmıştır: 1. Anadolu lisesi, düz lise ve süper lise, birinci sımf öğrencilerinin hangi bilimsel süreç becerilerini geliştirmede başarılıdır? 2. Sosyo ekonomik düzeyi farklı iki lisenin öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri testinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir fark var mıdır ? 3. Kız ve erkek öğrenciler arasında bilimsel süreç becerileri testinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir fark var mı ? 4. Fizik öğretmenlerinin, lise 1 fizik dersini başarıyla tamamlayan öğrencilerin bilimsel süreç becerileri konusunda görüşleri nelerdir ? 5. Fizik öğretmenlerinin, öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmek açısından Lise 1 Fizik Dersi Programı hakkındaki görüşleri nelerdir ? 6. Fizik öğretmenleri, öğrenci merkezli laboratuvar etkinliklerini hangi sıklıkta kullanıyorlar ?11 Birinci, ikinci ve üçüncü alt problemlere cevap aramak amacıyla bilimsel süreç becerilerini ölçme testi geliştirildi ve bu test Ankara'da dört farklı lisenin (bir süper lise,iki düz lise ve bir anadolu lisesi) 1. sınıflarından rastgele seçilmiş 20' şer öğrenciye (toplam 80 öğrenciye) öğretim yılı başında ve sonunda uygulandı. Ön test ve son test sonuçlan yapılan t testi ile karşılaştırıldı. Dördüncü, beşinci ve altıncı alt problemlere cevap aramak amacıyla likert tipi bir anket geliştirildi. Bu anket 30 fizik öğretmenine uygulandı. Bu anket sonuçları SPSS istatistik programıyla değerlendirildi. Araştırmanın sonucunda, örneklemdeki öğrencilerin, liseden önceki eğitim- öğretim sürecinde bilimsel süreç becerilerinin yeterince geliştirilmediği ve lise 1. sınıf fizik programının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmede yeterli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler : Fizik Öğretimi, Bilimsel Süreç Becerileri, Lise 1. sınıf | |
dc.description.abstract | This study was carried out to obtain whether 9th grade physics lessons progress the scientific process skills; which facilitate the learning in science, progress the sense of responsibility in students' own learnings, increase students' participation in the class and effective learnings or not. In this study, the answers is searched for following six question: 1. Which process skills of the first year students are the Anotolian high school, public high school and super high school successful in improving? 2. Is there significant difference between the results of scientific process skills test of two high schools which are socioeconomically different ? 3. Is there any significant difference between the results of scientific process skills test that were taken by female and male students? 4. What do physics teachers think about scientific process skills of students which were successful at first year physics? 5. What do physics teachers think about the first year physics course in terms of scientific process skills? 6. How often do physics teachers use student oriented labaratory activities ?IV For 1st, 2nd and 3rd problems scientific process skills measurement test is developed and applied to total 80 students from a super high school, 2 public high school, and one anodolu high school equally from each. Randomly selected 20 student of each first test and final test was compared by t-test. For 4th, 5th and 6th questions, a likert type inquiry was developed and applied to 30 physics teachers. Results were evaluated by SPSS statistics program. As a result of this research, scientific process skills of sample group students were not developed enough in their education life before high school and it is conluded that first year physics course is not sufficient to improve their scientific process skills.Key words : Physics Teaching, Scientific Process Skills, 9th Grade Physics lesson | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lise 1. sınıf fizik dersi programının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye uygunluğunun incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the appropriateness of the 9 th grade physics curriculum on the progression of the students scientific process skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Physics | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 110581 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 107189 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Fizik Eğitimi Bilim Dalı |