Anadolu güzel sanatlar liselerindeki keman öğretim programı uygulamalarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Çilden, Şeyda | |
dc.contributor.author | Akin, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:09Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374626 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde okuyan öğrencilerin Keman öğretim Programı'nda öngörülen hedef ve davranışlara ulaşma düzeylerini, bu okullardaki gerekli araç gereç durumunu ve ölçme değerlendirmenin nasıl yapıldığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Ankara, İstanbul, İzmir, Eskişehir, Bursa, Bolu, Denizli, Samsun ve Sinop A.G.S. Liselerinde 2000 - 2001 öğretim yılında görev yapmış keman eğitimi dersi öğretmenlerine anket uygulanmış, bu yolla görüşleri alınmış ve istatistiksel işlemlerle tablolaştınlmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre AGSL Müzik Bölümlerinde uygulanmakta olan Keman öğretim Programı Uygulamalarında öngörülen hedeflere beklenilen düzeyde ulaşılamadığı ve programın 4 yıllık eğitim için ağır bir program olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler : Keman, Keman Eğitimi, AGSL | |
dc.description.abstract | This research has been carried out to determine the students' level of acquiring the target and behaviours put forward in Violin Teaching Curriculum of the students in music departments of Anatolian Fine Arts High School, to determine the condition of materials necessary in those schools and how the measuring and evaluation is accomplished. For this purpose the questionary of this research was applied to instructors who have been working in the 2000 - 2001 Teaching session at the Anatolian Fine Arts High Schools in Ankara, Istanbul, İzmir, Eskişehir, Bursa, Bolu, Denizli, Samsun and Sinop. Their viewpoints were collected in this way and the results were illustrated in tables with statistical calculations. According to the data obtained in this research the proposed targets weren't reached at a satisfactory level and as a result it has been found that this curriculum is very hard for a four - year education process. Key Words : Violin, Education of Violin, AGSL | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Anadolu güzel sanatlar liselerindeki keman öğretim programı uygulamalarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of Anatolia fine arts high school`s violin teaching curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Anatolian high school of fine arts | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.identifier.yokid | 110655 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 107146 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |