Show simple item record

dc.contributor.advisorİşler, Emrullah
dc.contributor.authorKarataş, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:07Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:07Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374617
dc.description.abstractÖZET Giriş, sonuç, dört bölüm ve bir ekten oluşan bu çalışma, `al- 'Arabiyyatu li'l-Hayât` ders kitabının genelde Türkiye'de yabancı dil öğretimine, özelde de Arapça öğretimine olan katkılarını belirlemeyi, söz konusu ders kitabının, destekleyici-tamamlayıcı materyallerinin yapısı ve özelliklerini inceleyip gerekli görüldüğü yerlerde önerilerde bulunmayı amaçlamaktadır. Giriş bölümünde, çalışmanın önemi, amacı ve alanı üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde, Türkiye'de Arapça Öğretimi, Dilin tanımı, Türkiye'de Arapça öğretiminin tarihsel gelişimi ve Türkiye'de Arapça öğretiminin bugünkü durumu başlıkları altında ele alınmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde, yabancı dil öğretim yöntemleri geleneksel, bilişsel ve duyuşsal olmak üzere üç ana gruba ayrılmış ve başlıca yabancı dil öğretim yöntemleri, yaklaşım, tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde, yabancı dil öğretiminde ders kitabı değerlendirmesine yer verilmiştir. Dil öğrenim/öğretim sürecinde önemli kabul edilen bazı unsurlar, izlence tasarımı ve türleri, genel olarak ders kitabında ve materyallerde bulunması gereken özellikler gibi konular üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde, `al-'Arabiyyatu li'l-Hayât` ders kitabının inceleme ve değerlendirmesi yapılmıştır. Söz konusu kitabın genel bir tanıtımı yapıldıktan sonra düzenlenen öğrenci ve öğretmen anketi sonuçları değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Sonuç bölümünde ise çalışmanın genel bir değerlendirmesi yapılmış ve varılan sonuç hakkında bilgi verilmiştir. Ek 1'de öğrenci ve öğretmenlere uygulanan anketler verilmiştir.
dc.description.abstractu ABSTRACT This study, which consists of an introduction, a conclusion and four chapters, aims to find out the contributions of al-'Arabiyyatu li'1-Hayât, a textbook, to the foreign language education in Turkey, in general, to the education of the Arabic, in particular. Besides, the study examines the structure and characteristics of supportive-supplemantary materials of the above-named textbook and makes suggestions when it is required. In Introduction, the significance of the study, its aim and its main theme are emphasised. Chapter One tries to investigate the education of the Arabic in Turkey under the titles of `the defination of the language`, `the historical development of the education of the Arabic in Turkey and its condition today`. In Chapter Two, the methods of the foreign language education are divided into three main groups as traditional, communicative and affective, and principal methods of foreign language education are considered from the points approach, design and application. Chapter Three observes the role of textbook in foreign language education. Some elements which are considered important in the process of foreign language education, syllabus design and its types, characteristics that are required in a textbook and materials are the other topics which are examined in the same chapter. Chapter Four examines and investigates the textbook al-'Arabiyyatu li'1-Hayât. After a short information about this book, the questionnaire which was prepared for students and teachers is laid under consideration and after this, some suggestions are made. Conclusion provides a general survey of the study and gives the conclusions that the study reached. Appendix One presents the questionnaire applied to students and teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de Arapça öğretimi açısından `Al-Arabiyyatu Li`l-Hayat` ders kitabının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe Evaluation of al-Arabiyyat li al Hayat as a textbook in terms of Arabic teaching in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentArap Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmArabic
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid110329
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107168
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess