Ortaöğretim kurumlarındaki izcilik faaliyetlerinin sosyolojik açıdan incelenmesi `Kütahya ili örneği`
dc.contributor.advisor | Uğuzman, Tülay | |
dc.contributor.author | Biyik, İlker | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:57:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:57:05Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374606 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ile, orta öğretim kurumlarında sürdürülen izcilik çalışmaları aracılığıyla verilen izcilik eğitiminin, bu eğitime katılan öğrencilerin sosyalleşmeleri ve olumlu kişilik özellikleri geliştirmeleri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Türkiye'deki ve Dünyadaki izcilik hareketinin gelişimine değinilmiş, izciliğin olumlu kişilik özelliklerinin kazanılması ve sosyalleşme üzerindeki etkisini saptayabilmek amacıyla da bir anket hazırlanarak izcilik eğitimi alan ve izcilik eğitimi almayan iki ayrı öğrenci grubuna uygulanmıştır. Ölçek sonuçları bağımsız gruplar için t-test ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda izcilik faaliyetlerine katılan öğrencilerin, faaliyetlere katılmayan öğrencilere oranla daha olumlu davranış özellikleri gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The study entitled `The sociological analysis of scouting activities in high schools` (in Kütahya) aims the determination of scouting programs and its contribution to students'behaviors. In the study the development of scouting activities in Turkey and in the world has been introduced. In order to determine the positive affects of scouting on the development of pesonality traits, a questionaire has been prepared. This questionaire has been administered to two different groups of students on a group taking scouting training and the other not taking scouting training. The collected data have been analyzed through t-test for independent groups. The results have revealed that the subjects who have taken the scouting activities have been found to have positive behaviors when compared with the others not having attended to those activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarındaki izcilik faaliyetlerinin sosyolojik açıdan incelenmesi `Kütahya ili örneği` | |
dc.title.alternative | The Sociological analysis of scouting activities in high schools `in Kütahya` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe Grubu Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Scouting | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Socialization | |
dc.identifier.yokid | 110825 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108774 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |