Show simple item record

dc.contributor.advisorUğuzman, Tülay
dc.contributor.authorBiyik, İlker
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:05Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:05Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374606
dc.description.abstractBu çalışma ile, orta öğretim kurumlarında sürdürülen izcilik çalışmaları aracılığıyla verilen izcilik eğitiminin, bu eğitime katılan öğrencilerin sosyalleşmeleri ve olumlu kişilik özellikleri geliştirmeleri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Türkiye'deki ve Dünyadaki izcilik hareketinin gelişimine değinilmiş, izciliğin olumlu kişilik özelliklerinin kazanılması ve sosyalleşme üzerindeki etkisini saptayabilmek amacıyla da bir anket hazırlanarak izcilik eğitimi alan ve izcilik eğitimi almayan iki ayrı öğrenci grubuna uygulanmıştır. Ölçek sonuçları bağımsız gruplar için t-test ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda izcilik faaliyetlerine katılan öğrencilerin, faaliyetlere katılmayan öğrencilere oranla daha olumlu davranış özellikleri gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe study entitled `The sociological analysis of scouting activities in high schools` (in Kütahya) aims the determination of scouting programs and its contribution to students'behaviors. In the study the development of scouting activities in Turkey and in the world has been introduced. In order to determine the positive affects of scouting on the development of pesonality traits, a questionaire has been prepared. This questionaire has been administered to two different groups of students on a group taking scouting training and the other not taking scouting training. The collected data have been analyzed through t-test for independent groups. The results have revealed that the subjects who have taken the scouting activities have been found to have positive behaviors when compared with the others not having attended to those activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarındaki izcilik faaliyetlerinin sosyolojik açıdan incelenmesi `Kütahya ili örneği`
dc.title.alternativeThe Sociological analysis of scouting activities in high schools `in Kütahya`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe Grubu Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScouting
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSocialization
dc.identifier.yokid110825
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108774
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess