Show simple item record

dc.contributor.advisorBölükoğlu, Hülya
dc.contributor.authorYilmaz, Serpil
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:59Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:59Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374576
dc.description.abstractÖZET Herkes tararından kabul edildiği gibi, gelişmenin ve ilerlemenin temelinde, eğitim olgusu büyük öneme sahiptir. İlkokuldan başlayarak üniversite sonuna kadar bireyler toplumda faydalı ve aktif rol alarak içinde yaşadıkları topluma katkı sağlayabilmek için etkili bir eğitime gerek vardır. Eğitimin iyileştirilmesinde öğretmenlere ve okul idareleririe büyük görevler düşmektedir. Verilen derslerin işlevsel faydalarını artırabilmek eğitimin iyileştirilmesinde önemlidir. Resim dersinde teorik bilgilerin verilmesi ve uygulama yapılmasının yanında çocuğu tanıma, sorunlarını keşfedip çözüm yolu bulma, rehberlik faaliyetlerini devreye sokmak ve faydalı hale getirme gibi bazı faydalarda elde edilebilir. Resim derslerini, diğer derslerde sıkılan çocukların rahatlayabileceği bir ders olarak görmek yanlıştır. Resim dersi en az diğer dersler kadar önemlidir. Hatta çoğundan daha önemlidir. Okullar sadece bilgilerin çocuklara aktarıldığı yerler olmaktan ziyade onların kişisel, duygusal, zihinsel gelişimlerine olumlu katkılar sağlayacak mekanlar olmalıdır. Resim dersinde yapılan resimler çocukların gelişimlerinin ve becerilerinin genel bir göstergesidirler. Bu resimler bize çocukların düşünüş biçimlerinin yam sıra diğer insanlarla, çevresiyle ve toplumla olan sorunlarını yansıtır. Aynı zamanda bu sorunları çözme biçimiyle ilgili bilgileri aktarırlar. Çocuk resimlerinin en önemli yönü çocuğun düşünce şeklini ve içeriğini bize yansıtmasıdır. Çocuğun bu şekilde kendim dışa vurması, çocuk hakkındaki bazı bilgilerin saptanmasında faydalı olur. Fakat bu tek basma yeterli değildir. Resmin yanında çocuğu yakından tanıyabilmek için bireysel raporların ve çocukla ilgili yapılan gözlemlerinde olması gerekir. Resim dersi çocukların bireysel gelişimlerine yardımcı olma yönüyle önemli bir derstir. Öğrencinin ders öğretmeni ve rehber öğretmen tarafından daha iyi tanınması bakımından resim dersi önemlidir. Bir anlamda öğrenciye ulaşabilecek ve öğrenciyle olan kopuklukları giderebilecek bir derstir. Öğrenci yönünden bakılırsa sorunların dışa vurularak öğretmenle paylaşılması çocuğu sorunların ağırlığından bir parçada olsaII kurtaracaktır. Bu yönüyle duygusal ve zihinsel olarak sağlıklı bireyler yetiştirme ilkesiyle uyumlu bir işlev görecektir. Çok problemli ve belki de psikolojik rahatsızlığı olan bir öğrencinin fark edilerek, tedavi görmesi sağlanabilir. Resim dersine yetenekli olan öğrencilerin kendilerini ifade etme ve kanıtlama yoluyla duygusal doyuma ulaşması yönünden bu ders önemlidir. Bu Sayede arkadaşlarının öğrenciyi tanıması ve popüler olması o öğrencilerin kendilerine güvenlerini kazanmasını sağlayabilir. Her çocuk aynı yeteneğe sahip değildir. Diğer yönlerden başarısız olan öğrenciler bu derste kendini göstererek başarısızlık duygusunu yenebilir. Resim dersinin diğer derslerden farklı bir yanı da öğrencinin katı kurallarla belirlenen sınırları aşmasına ve yaratıcılığım geliştirmesine yardımcı olmasıdır. Genellikle katı disiplinin hakim olduğu okul ortamında çocukların yaratıcılığı engellenmektedir. Belirlenen kuralların dışına çıkmak okul idaresince olumsuz olarak görülmektedir. Öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri için serbest bir ortam gereklidir. Çünkü ifade edilemeyen, dışa vurulamayan imgeler zihinde kalır ve belli bir süre sonra yok olup giderler. Bu zihinsel imgelerin, zihnin dışına çıkarak kağıda dökülmesi çocuğun kendini geliştirmesine imkan sağlar. Bu yönüyle resim dersi önemli bir derstir. Öğrenciye yönelik çeşitli faydaların sağlanabileceği ve estetik değerleri olan, çevresini keşfeden insanlar yetiştirme yönüyle önemli olan resim dersi hak ettiği yeri almakta zorlanmaktadır. Haftada bir saat olması bu ders ve öğrenciler yönüyle bir kayıptır. Ayrıca çoğu okullarda resim faaliyetlerinin yürütülebileceği rahat bir ortam oluşturulamamaktadır. Atölyelerin olmayışı öğrencileri sınıf ortamı içinde rahatsız bir şekilde bu dersi yapmaya zorlamaktadır. Bu yönüyle farklı araçların kullanılabileceği zevkli bir ders olan resim dersi sınıf ortamı sımrlılıklanyla devam ettirilmektedir.
dc.description.abstractm ABSTRACT As it is accepted by everyone, education has great importance for development and improvement. Effective education is necessary for people from primary school to the end of the university to give addition to their society by taking essential and active role. Teachers and school manegements have great importance to improve education. Increasing functional benefits of given lesson is important for improving education. In art lesson; some benefits can be obtained such as finding solutions to the children's problems by the way to apply guiding services and know children besides giving theoretical knowledge and application. Assuming art lesson is wrong to relax children who are bored in other lessons. Art lesson is as important as the others. In fact it is more important than most of them. Schools must improve student's personal, emotional and intellectual development rather than memorizing knowledge. Pictures done in art lessons are reflections of the children's development and skill. These pictures also reflect children's problems about society and their environment as well as their thinking styles. Moreover some informations also can be obtained solutions of their problems. Most impotant aspect of the child pictures to reflect us children's thinking way and context of their ideas. It is useful to get information about children by the way of the self expression of children. But it is not enough to get true information about them. Some observations and indivualistic reports must be done in order to know and understand the children. Art lesson is important to help the children's individualistic development. It is also important to discover to the students by their teachers and guiding services at schools. If it is evoluated the aspect of students, they will get free their problems in some aspects when they share the problems with their teachers. In this way thatIV lesson will have functional importance to educate emotionally and intellectually well. Moreover, psycological problems can be perceived and teachers have sent them to professionals in order to get psycological treatment. As it is accepted that some students have emotional satisfaction by drawing pictures in the art lesson and reflecting themselves with their pictures. So it is also important as this way. Students can be popular in their friend's group and they are also known by other students. This will get students their self confidence. Some students who are not succesful in other lessons can get over this unsuceesfulness feeling by the help of art lesson. Art lesson is different from other lessons by giving freedom which is restricted by school manegements and they can improve their creativeness. Generally children's creativeness is blocked by school environment which has strict limitations. Behaving different from these boundries is seem negatively by school staff. Free environment must be necessary for children to improve themselves. Because, unless some ideas and imaginations can be reflected they will be destroyed. When these imaginations are recorded on papers going out from the mind, children will get to possibilty to improve themselves. In this way, art lesson has also great importance. Art lesson has difficulties to gain its place even tough it is essential to get benefits in order to educate students who will have aesthetic values and Sensible to their environment. Art lesson has one lesson hour for every class in a week. This is big lost for students and the lesson. That's not all, there is no suitable field of activity to continue art lessons. Lack of art studios in schools causes to do lesson in class which is not suitable and disturbing places for art lesson also. In addition to this, many tools can be used in art lesson but class environment restrictions prevent that and this lesson has to be done in the classes in many schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında (12-15) yaş arası çocukların kendilerini dışa vurmada resim-iş dersinin önemi
dc.title.alternativeIn Primary schools, importance of art lesson to self expression of the chilrens aged (12-15)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren's paintings
dc.subject.ytmArt lesson
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmExpressionism
dc.identifier.yokid110904
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108800
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess