Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğdu, Mustafa
dc.contributor.authorBozkurt, Orçun
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:59Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:59Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374573
dc.description.abstractm ÖZET Çevre eğitiminde anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek için, geleneksel öğretim stratejileri yetersiz kalmaktadır. Öğrenmenin sağlanabilmesi için ilk şart, çocukların zihinlerinde oluşturdukları, çevrelerinden, ailelerinden edindikleri ilk ve yanlış kavramların tespit edilmesidir. Bu doğrultuda bu araştırmanın amacı; ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okul müfredatında Fen Bilgisi konulan olan `Ozon Tabakası`, `Sera Etkisi` ve `Asit Yağmuru` konularında edindikleri ilk ve yanlış kavramları tespit etmek ve bu kavramları algılama şekillerini belirlemektir. Bir başka amaç ise, öğrencilerin smıf seviyelerine göre, tespit edilebilen kavramların ne şekilde algılandığını araştırmaktır. Bu çalışmanın örneklemini, Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı altı Merkez ilköğretim okulunda öğrenim gören 504 (6., 7. ve 8. smıf) öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerle çalışma 2000-2001 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde yapılmıştır. Bu araştırmada, öğrencilerin, ozon tabakası, sera etkisi ve asit yağmuru konularıyla ilgili ilk ve yanlış kavramlarını tespit etmek ve bu kavramları ne şekilde oluşturduklarını saptamak amacıyla bir basan testi ve Fen Bilgisi dersine karşı tutumlarını ölçmek amacıyla bir araştırma anketi uygulanmıştır. Bu araçlardan elde edilen veriler, SPSS paket programında değerlendirilmiş, cevapların frekanslan ve yüzdeleri hesaplanmış, çapraz tablo analizi ile smıf düzeylerine göre sınıflandınlmıştır. Öğrencilerin cevaplan yoıumlanırken, sınıf düzeylerine göre varsa anlamlı farklar tespit edilmiş, ilk ve ; anlış kavranılan nasıl oluşturduktan araştınlmıştır.IV Sonuçlar, öğrencilerin zihinlerinde ozon tabakası, sera etkisi ve asit yağmuru konularıyla ilgili ilk ve yanlış kavramlara sahip olduklarını ve bu kavramları çeşitli yollardan (okul eğitimi, bilimsel dergiler, çevreleri, T.V., gazete, radyo vb.) etkilenerek oluşturduklarını göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin Fen Bilgisi dersi ve ders kitapları hakkında olumlu düşüncelerine rağmen, yanlış kavramlara sahip oldukları tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler : Çevre Eğitimi, Ozon Tabakası, Sera Etkisi, Asit Yağmuru, Kavram, Yanlış Kavram.
dc.description.abstractABSTRACT Traditional learning strategies are insufficient to realize the significant learning in environment education. The first condition to provide the learning is to determine the first and wrong concepts that they acquire from their parents and environment and form in their minds. In this direction, the aim of the study is to determine the first and the wrong concepts that the 6, 7 and 8 class students acquire in the subjects of ozone layer, greenhouse effect and acid rain which are the subjects to the science in the school curriculum and the determine the perception ways of these concepts. Another aim is to search, how the determined concepts are perceived according to the levels of students. 504 students (6, 7 and 8 class) that are attending at 6 central primary school in Hatay are the sample of the study. The study is done at the 2000-2001 education year, second term with the sudents. In this study, in order to determine the first and wrong concepts of the students about ozone layer, greenhouse effect and acid rain and the dragnose how they form these concepts a performance test is applied to the students. To measure the attitudes of students towards the science lesson a research questionnaire is applied. The dataum is evaluated in the SPSS package programme, the answer frequency and percents are calculated and classified according to the class levels with the cross table analyze while interpreting the answers, according to the class levels significant differences are determined if there is one and how they form the first and wrong concepts is searched.VI The results show that the students have the first and wrong concepts about ozone layer, greenhouse effect and acid rain in their minds and they from there concepts by effected with various ways (school education, scientific journals, their environment, T.V., newspaper, radio, etc.). However the students have positive ideas about the lesson books and science it is determined that they have wrong concepts. Key Words : Environmental Education, Ozone Layer, Greenhouse Effect, Acid Rain, Concept, Misconcept.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin (6., 7. ve 8. sınıflar) bazı çevre problemleri hakkında sahip oldukları yanlış kavramların tespiti üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeIdentifiying some misconceptions of elementary school students (6 th, 7 th and 8 th grades) about environmental problems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnvironmental problems
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.identifier.yokid111069
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108836
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess