Kopya yönteminin ilköğretim birinci kademe çağı (9-12 yaş) çocuk resimlerindeki rolü ve önemi
dc.contributor.advisor | Balcı, Yusuf Baytekin | |
dc.contributor.author | Turan Kaya, Kadriye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:57Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374562 | |
dc.description.abstract | ÖZET Kopya yönteminin ilköğretim 1. kademe (9-12 yaş) çağı çocuk resimlerindeki rolü ve önemi ile ilgili olarak hazırlanan bu tezde kaynak araştırması yapılmış ve çocuklara pastel boya tekniği ile iki boyutlu resim çalışmaları yaptırılmıştır. Uygulama çalışmaları Ankara il merkezine bağlı bulunan Akşemsettin İlköğretim Okulu 5/A sınıfından 40 öğrenciyi kapsamıştır. Konuyla ilgili olarak, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyinin tespiti için bir ön uygulama çalışması yaptırılmıştır. Bu çalışmada, öğrencilere aynı konu (Oyun Parkı), süre ve teknik uygulanarak resim yaptırılmıştır. Bu çalışma süresince öğrencilere maksatlı olarak, süregelen eski yönteme dayalı eğitim durumları uygulanmıştır. Konu ve teknikle ilgili bilgi verilerek çalışma başlatılmıştır. Çalışma süresince öğrencilere müdahale edilmemiş hiçbir yönlendirme yapılmamıştır. Aynı gruba kopya yöntemi ile ikinci uygulama çalışması yaptırılmıştır. Fikret Mualla'nın `Balon Satan Kadın` isimli eserinin reprodüksiyonu konu olarak verilmiştir. Bu çalışma sırasında sanat eğitimi ilkeleri doğrultusunda aktif eğitim durumları uygulanmıştır. Dört disiplinden eleştiri, estetik, sanat tarihi ve uygulama disiplinine dayalı eğitim durumları verilmiştir. Çalışma sırasında öğrencilerle bire bir ilişki kurulmuş, nasıl yapacaklarına ilişkin düşünceleri yönlendirilmiştir. Tez çalışması; kopya yönteminin, çocuğun resim eğitiminde, hem resimsel eğiminde hem de kendini resim yoluyla ifade etmesinde önemli rolü olduğunu kanıtlamaktadır. Bu durumda `Kopya yönteminin ilköğretim 1. kademe (9.12 yaş) çağı çocuk resimlerinde rolü ve önemi vardır` sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY At this thesis which is prepared as related to the role and importance of copy method in drawings of students of primary education (9-12 age) source research has been carried out and two dimensional painting studies with pastel painting technique have been done. Application studies involved in 40 students from 5/A classroom of Akşemsettin Primary Education School at Ankara province. As related with this method, an initial study related with the subject has been performed in order to determination of attendence level of students. At this study the students have made paintings with the application of same theme, (Playing Pool) duration and technique. During this study traditional education system which is still used has also been applied to the students intentionally. Application has been started by giving same information about subject and technique to the students. No invention and orientation has been done to the students during study. A second application study has been carried out to the same population with the copy method. A reproduction of the painting named `The Woman Who Sells Baloon`of Fikret Muallâ has been given as the subject. Active education conditions have been applied with in the direction of the principles of education of art during this study. Criticism, estetique, history of art and discipline of application from the four discipline have been given all. A face to face relationship with the students has been established and opinions about how they will do have been oriented. The thesis study; is proved that the copy method has an important role in the education of art in the development of drawing ability of children and expression themselves by drawings. As a result; Copy Method has a role and importance in drawings of children at primary education of first phase (9-12 age). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kopya yönteminin ilköğretim birinci kademe çağı (9-12 yaş) çocuk resimlerindeki rolü ve önemi | |
dc.title.alternative | The Role and importance of copy method in drawings of students of primary education (9-12 age) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting lesson | |
dc.subject.ytm | Children's paintings | |
dc.subject.ytm | Copying | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.identifier.yokid | 110921 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108803 | |
dc.description.pages | 202 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |