Show simple item record

dc.contributor.advisorBalcı, Yusuf Baytekin
dc.contributor.authorTuran Kaya, Kadriye
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:57Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:57Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374562
dc.description.abstractÖZET Kopya yönteminin ilköğretim 1. kademe (9-12 yaş) çağı çocuk resimlerindeki rolü ve önemi ile ilgili olarak hazırlanan bu tezde kaynak araştırması yapılmış ve çocuklara pastel boya tekniği ile iki boyutlu resim çalışmaları yaptırılmıştır. Uygulama çalışmaları Ankara il merkezine bağlı bulunan Akşemsettin İlköğretim Okulu 5/A sınıfından 40 öğrenciyi kapsamıştır. Konuyla ilgili olarak, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyinin tespiti için bir ön uygulama çalışması yaptırılmıştır. Bu çalışmada, öğrencilere aynı konu (Oyun Parkı), süre ve teknik uygulanarak resim yaptırılmıştır. Bu çalışma süresince öğrencilere maksatlı olarak, süregelen eski yönteme dayalı eğitim durumları uygulanmıştır. Konu ve teknikle ilgili bilgi verilerek çalışma başlatılmıştır. Çalışma süresince öğrencilere müdahale edilmemiş hiçbir yönlendirme yapılmamıştır. Aynı gruba kopya yöntemi ile ikinci uygulama çalışması yaptırılmıştır. Fikret Mualla'nın `Balon Satan Kadın` isimli eserinin reprodüksiyonu konu olarak verilmiştir. Bu çalışma sırasında sanat eğitimi ilkeleri doğrultusunda aktif eğitim durumları uygulanmıştır. Dört disiplinden eleştiri, estetik, sanat tarihi ve uygulama disiplinine dayalı eğitim durumları verilmiştir. Çalışma sırasında öğrencilerle bire bir ilişki kurulmuş, nasıl yapacaklarına ilişkin düşünceleri yönlendirilmiştir. Tez çalışması; kopya yönteminin, çocuğun resim eğitiminde, hem resimsel eğiminde hem de kendini resim yoluyla ifade etmesinde önemli rolü olduğunu kanıtlamaktadır. Bu durumda `Kopya yönteminin ilköğretim 1. kademe (9.12 yaş) çağı çocuk resimlerinde rolü ve önemi vardır` sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY At this thesis which is prepared as related to the role and importance of copy method in drawings of students of primary education (9-12 age) source research has been carried out and two dimensional painting studies with pastel painting technique have been done. Application studies involved in 40 students from 5/A classroom of Akşemsettin Primary Education School at Ankara province. As related with this method, an initial study related with the subject has been performed in order to determination of attendence level of students. At this study the students have made paintings with the application of same theme, (Playing Pool) duration and technique. During this study traditional education system which is still used has also been applied to the students intentionally. Application has been started by giving same information about subject and technique to the students. No invention and orientation has been done to the students during study. A second application study has been carried out to the same population with the copy method. A reproduction of the painting named `The Woman Who Sells Baloon`of Fikret Muallâ has been given as the subject. Active education conditions have been applied with in the direction of the principles of education of art during this study. Criticism, estetique, history of art and discipline of application from the four discipline have been given all. A face to face relationship with the students has been established and opinions about how they will do have been oriented. The thesis study; is proved that the copy method has an important role in the education of art in the development of drawing ability of children and expression themselves by drawings. As a result; Copy Method has a role and importance in drawings of children at primary education of first phase (9-12 age).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKopya yönteminin ilköğretim birinci kademe çağı (9-12 yaş) çocuk resimlerindeki rolü ve önemi
dc.title.alternativeThe Role and importance of copy method in drawings of students of primary education (9-12 age)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPainting lesson
dc.subject.ytmChildren's paintings
dc.subject.ytmCopying
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmArt education
dc.identifier.yokid110921
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108803
dc.description.pages202
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess