Show simple item record

dc.contributor.advisorTopses, Gürsen
dc.contributor.authorÇelik, Fatime
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:56Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:56Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374559
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, `Grupla Savunucu İletişimi Azaltma Programının Üniversite Öğrencilerinin Savunucu Davranış Düzeylerine Etkisi` incelenmiştir. Araştırma 1999-2000 eğitim ve öğretim yılı içinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ana Bilim Dalının 1. ve 2. sınıfları ile Felsefe Grubu Öğretmenliği 2. sımfinda öğrenimlerini sürdürmekte olan ve Savunucu İletişimi Azaltma Programına gönüllü olarak katılmak isteyen 36 denek üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada biri deney, diğeri kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde çalışılmıştır. Araştırmada ön test ve son test modeli kullanılmıştır. Araştırmada, Üniversite öğrencilerinin `Savunuculuk Düzeylerini` ölçmek için Topses (1999) tarafından geliştirilen `İletişimde Savunucu Davranış Düzeyini Belirleme Ölçeği` kullanılmıştır. Bu çalışma da, deney gurubuna uygulanmak üzere 10 oturumluk `Savunucu İletişimi Azaltma Programı` hazırlanmıştır. Deney grubuna 10 oturumluk Savunucu İletişimi Azaltma Programı uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir işlem yapılmamıştır. Araştırmada, deneysel işlemden elde edilen verilerin analizinde Farklar Arası Fark Analizi uygulanmıştır. Araştırma bulguları, Savunucu İletişimi Azaltma Programına katılan üniversite öğrencilerin savunucu davranış düzeylerinde anlamlı bir azalma olduğu görülmüştür. Buna rağmen Savunucu İletişimi Azaltma Programına katılmayan kontrol grubundaki öğrencilerin savunucu davranış düzeylerinde anlamlı olamayan bir artış gözlemlenmiştir. Ayrıca, farklar arşı fark analizi ile deney ve kontrol grupları arasında İletişimde Savunucu Davranışı Düzeyim Değerlendirme Ölçeği puanlan deney grubu açısından anlamlı bir fark (t = 4.15 ; sd =17 ; p<.os) gözlemlenmiştir. /
dc.description.abstractn SUMMARY The effect of the `Program of Lowering the Defensive Communication on the Defensive Behavior Levels of the University Students` is examined in this research. The research has been carried in the 1999 - 2000 education year on 36 subjects who are 1st and 2nd year students in the Psychological Consultancy and Guidance Main Science Branch and 2nd year students of the Philosophy Group Teaching, all willing to participate voluntarily in the Program of Lowering the Defensive Communication. Pre-test and final-test pattern formed from two groups - one experiment, one control- has been used in this research. For measuring the `Defensivity Levels` of the university students, `Scale for Determining the Level of Defensive Behavior in Communication` developed by Topses (1999) has been used in this research. A 10 sessions `Program of Lowering the Defensive Communication` was prepared in this research in order to implement to its group. The 10 sessions was implemented to the experiment group. Nothing has been applied to the control group. In the research, `Analysis of Differences in Differences` has been used in the analysis of the data obtained from the experimental process. Research results exhibit that there is a decrease in the defensive levels of the students participating the `Program of Lowering the Defensive Communication` when compared to the defensive levels of the students not participating in this program. During the experiment a meaningless increase in the defensive behaviors of the studentsm participating the control group was observed. Besides, an expressive difference (t = 4.15; sd =17; p<.05) in the Scale for Evaluating the Defensive Behavior points was observed through the communication between experiment and control groups by the analysis of differences in differences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleGrupla savunucu iletişimi azaltma programının üniversite öğrencilerinin savunucu davranış düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe Effects of group program for reducing defensive communication on the defensive behavior levels of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmBehavior patterns
dc.subject.ytmGroup communication
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid110982
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108820
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess