dc.contributor.advisor | Sarıkaya, Mustafa | |
dc.contributor.author | Gündüz, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:48Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374517 | |
dc.description.abstract | ÖZET İlköğretim okullarında öğrenciler kimya eğitimlerine, 4 ncü sınıf fen bilgisi dersinde gördükleri `Maddeyi Tanıyalım` ünitesiyle başlarlar. Bu ünitede öğrenciler, maddenin görülebilir ve hissedilebilir özellikleri ile ölçülebilir özeliklerini, maddenin hallerini öğrenirler. Öğrenciler, araştırmanın konusu olan atom ve molekül kavramıyla, 5 nci Sınıf Fen Bilgisi kitabında yer alan `Madde ve Enerji` ünitesini öğrenerek tanışırlar. Kimyaya girişteki bazı temel kavramların iyi öğrenilmesi, daha sonra öğrenilecek olan diğer konular için önemli bir çatı oluşturmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beş, altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencileri ile ortaöğretim dokuz, on ve onbirinci sınıf öğrencilerinin atom ve molekül kavramı konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak, bunların öğrencilerdeki yaygınlık derecesini belirlemek ve aktiviteye dayalı öğretimin öğrenci başarısı üzerine olan etkisini incelemektir. Araştırma, 1999-2000 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminin Mayıs ayında yapılmış ve beşinci sınıftan onbirinci sınıfa kadar, çeşitli öğretim seviyelerindeki öğrencilerin, atom ve molekül kavramı konusunda yanlış kavramalara sahip olup olmadıkları araştırılmıştır. Bu araştırma için uzman görüşleri alınarak, çoktan seçmeli ve şekilsel sorulardan oluşan beş soruluk bir test hazırlanmıştır. Bu test, Ankara ili merkez ilçelerine bağlı bazı ilköğretim ve ortaöğretim okullarının beşinci, altıncı, yedinci, sekizinci, dokuzuncu, onuncu ve onbirinci sınıflarından toplam 923 öğrenciye uygulanmıştır. Testin sonuçları yüzdelerle ifade edilmiş ve sonuçlar, öğrencilerin ortalama % 91'inin atom ve molekül konusunda yanlış kavramalara sahip olduklarını göstermiştir. Bir ilköğretim okulunun altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarından rastgele seçilen birer şubeye olmak üzere, toplam 120 öğrenci üzerinde sözkonusu problem yeniden ele alınmıştır. 120 öğrencininn tamamının atom ve molekül konusunda yanlış kavramalara sahip oldukları belirlenmiştir. Bu öğrenci grubuna testteki soru durumları canlandırılarak, atom ve moleküller modelleştirilerek ve öğrencilerin bizzat kendilerinin de katıldığı modellemeye dayalı aktiviteler yapılarak ders sunulmuştur. Aktivitelerden onbeş gün sonra aynı test tekrar uygulanmış ve bu öğrenci grubundaki yanlış kavrama oranının % 100'den % 40'a düştüğü gözlenmiştir. Bu araştırmanın hipotezlerini test etmek için yüzde analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlan tablolarla ifade edilmiş ve 120 öğrenci üzerinde uygulanan modele dayalı aktivitelerin, öğretim açısından ve yanlış kavramaların giderilmesi açısından başarılı olduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | m ABSTRACT Primary school students are getting familiar to chemistry at the 4th level within the unity of `recognazing of matter`. Students learn the visual, sensible and measurable properties of matter, in addition to its states, at this unity. Students first meet with the concepts of atom and molecule which is the subject of this study, at the 5th level in primary schools. This subject was established in 5th Class Scince Book, within the title of `Matter and Energy`. Well understanding of some of the basic concepts, at the introduction subject of chemistry, form the base for the other subjects will be learnt at future. The main purpose of this study is to find out the misconceptions of atom and molecule among the 5th, 6th, 7th, 8th class of primary schools and 9th, 10th, 1 1st class of high schools. Moreover revealing, how much are these misconceptions common among the students and how does the education that base on activities affect student success, are other purposes for this study. This study was produced at the second term of 1999-2000 educational period, in May and researched whether if the students from 5th class to 11st class have misconceptions about the concepts of atom and molecule or not. A test, which has five multiple choice questions that contain shapes, was prepared with the help of an expert. The test was applied to 923 students of 5th, 6th, 7th, 8th class of primary schools and 9th, 10th, 11st class of high schools in Ankara. The results of the test expressed in percentages and have found that %91 of this 923 students have misconceptions. Just after the test, for one class of, each of the 6th, 7th and 8th class levels: -question situations were animated, -atom and molecule concepts had modelled,IV -concepts had presented with the activities that students participate individually. The same test was applied to the same students after the 15 days period. The results of the two tests. The lessons with the activities base on modelling was presented to 120 students among 923 students. The misconception percentage for this 120 students was dropped from % 1 00 to % 40. Percentage analysis were used to test the hypothesis of this study. Analysis results expressed with tables and show that the activities base on modelling are succesful both for education and correction of misconceptions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinde atom ve molekül kavramı | |
dc.title.alternative | Concept of atom and molecule on the primary and secondary education students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Concepts | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 111098 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108844 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |