Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Mehmet Çağatay
dc.contributor.authorDoğan, Okyay
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:47Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:47Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374507
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma, ünite dergilerine ilişkin 3. sınıf öğretmenlerinin görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma evrenini, Türkiye genelindeki ilköğretim okullarında görev yapan 3. sımf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise, oranlı örnekleme yöntemi ile seçilen yirmi il merkezine bağlı altmış beş ilçe merkezinde görev yapan 875 sımf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veriler araştırmacının geliştirdiği anket aracılığıyla toplanmıştır. Milli eğitim bakanlığı Eğitim Araştırma ve Geliştirme dairesi (EARGED) anketlerin dağıtılması ve geri toplanmasına destekte bulunmuştur. Anket üç bölümden oluşturmuştur. Birinci bölüm; kişisel bilgileri, ikinci bölüm; sımf öğretmenlerinin ünite dergilerini kullanma durumları, kullanma sebepleri, bu dergileri seçmelerine etki eden faktörler ve ünite dergilerinde yer alan derslere bu dergilerde hangi ölçüde yer verildiğine ilişkin görüşleri içermektedir. Üçüncü bölüm ise ünite dergilerinde yer alan konuların işleniş, dil ve anlatım, dergilerin görsel düzen ile hazırlık ve değerlendirme özelliklerine ilişkin görüşler yer almaktadır. Verileri değerlendirmek için sımf öğretmenlerinin görüşlerinin yüzde ve frekansları alınmış, aritmetik ortalama ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında kıdem ve eğitim durumuna göre anlamlı bir fark olup olmadığım belirlemek için tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Bulunan farklılıklar.05 düzeyinde test edilmiştir. Anlamlı bulunan farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu bulmak için scheffe testi yapılmıştır. Ankette beşli likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda verilmiştir: 1. Ünite dergileri Hayat Bilgisi ve Matematik derslerinde çoğunlukla,11 Türkçe derslerinde ara sıra, Resim - İş, Müzik, Beden Eğitimi ve Bireysel ve Toplu Etkinlikler derslerinde çok az kullanılmaktadır. 2. Ünite dergilerinin kullanılma sebebi olarak; ders kitabına göre daha güncel oluşu ve yardımcı ders araçları sunması görüşlerine gruplar oldukça düzeyinde katılmaktadırlar. 3. Ünite dergilerinin seçiminde sımf öğretmenleri kendi tercihlerinin önemine tamamen katılmaktadırlar. Okul yönetiminin tavsiyesi sınıf öğretmenleri tarafından önemli bulunmamış ve bu görüşe ilişkin grupların yaptıkları değerlendirmeler arasındaki farklar anlamlı bulunmuştur. 4. Sınıf öğretmenlerine göre ünite dergilerinde Hayat Bilgisi, Türkçe ve Matematik derslerine yeterince, Resim - İş, Müzik, Beden Eğitimi ve Bireysel ve Toplu Etkinlikler derslerine çok az yer verilmiştir. 5. Ünite dergilerinde yer alan konuların işleniş, dil ve anlatım özellikleri açısından Hayat Bilgisi, Türkçe ve Matematik derslerine ait konular oldukça, Resim - İş, Müzik, Beden Eğitimi ve Bireysel ve Toplu Etkinlikler derslerine ait konular kısmen yeterli bulunmuştur. 6. Sımf öğretmenleri ünite dergilerinin görsel düzen ile hazırlık ve değerlendirme özelliklerine ilişkin görüşlere Hayat Bilgisi, Türkçe ve Matematik dersleri için oldukça, Resim - İş, Müzik, Beden Eğitimi ve Bireysel ve Toplu Etkinlikler dersleri için kısmen katıldıklarını ifade etmişlerdir.
dc.description.abstractIll ABSTRACT This study is made in order to evaluate the views of primary school teachers of third classes concerning about the periodical on unit lessons. The universe of the study is constituted by the primary school of third classes who are working at primary schools in Turkey. A total of 875 primary school teachers working at the county town that are dependent to the cities chosen through proportional (quoting) sampling method formed the sampling. The data used in the study are gathered through a questionnaire developed by the researcher. The Ministry of Education, Education Research and Development Centre (EARGED) supported this research. The deliverance and the collection of the questionnaire are consisted of three parts. First part consist of the personal information, second part consist of the views of the usage position, causes of usage of unit periodicals of primary school teachers and the factors that influence the choose of unit periodicals and to what extend the lessons in the unit periodicals are taken place at these periodicals. Third part is consist of the views of the properties of the language expression and the lecture of the subjects and the properties of visual of order, preparation and evaluation parts. In order to evaluate the data the percentage and the frequencies are taken and standard deviations and arithmetic mean are calculated. One- Way ANOVA analysis is done in order to find out whether there was significant difference between the views of the primary school teachers according to the seniority (priority of service) and educational (academic) background. Significant difference is at.05 degree. Scheffe test is applied in order to find the significant differences between which of the groups. Quniary likert type scale is used in the questionnaire....IV The main findings are in the follows: 1. Unit periodicals are used mostly in Object courses, sometimes in Turkish courses, rarely in Art, Music, Physical Education and Individual and Group Activities. 2. The groups quite agreed on the idea that the unit periodicals are more contemporary than the books and serve aid materials as a reason of the usage of unit periodicals. 3. In the choice of the unit periodicals the primary school teachers totally agreed on the importance of the school administration advises. 4. According to the primary school teachers Object courses, Turkish and Mathematic courses should be taken place enough and Art, Music, Physical Education and Individual and Group Activities courses should be taken place less in the unit periodicals. 5. According to the properties of lecture, language and expression of the subjects in the unit periodicals; the subjects of the Object, courses, Turkish and Mathematic courses are found quite, the subjects of Art, Music, Physical Education and Individual and Group Activities courses are found partly sufficient. 6. To the views of the properties of the unit periodicals, the primary school teachers quite agreed on the Object courses, Turkish and Mathematic courses, partly agreed on Art, Music, Physical Education and Individual and Group Activities courses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜnite dergilerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the views of primary school teachers concerning about the periodicals on unit lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmEquipments
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid111003
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108825
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess