dc.contributor.advisor | Uğuzman, Tülay | |
dc.contributor.author | Erülken, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:44Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374492 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile, orta öğretim kurumlan genel lise müdürlerinin, yöneticilik statülerinin gerektirdiği liderlik rolleri; demokratik, karizmatik, katılımcı, kişiler arası ilişkilerde, bireysel ihtiyaçları karşılamada, modern liderlik kuramlarında ve öğretimsel olmak üzere yedi ayrı özellik şeklinde tespit edilmiş ve büyük ölçüde sos yolojik bir bakış açısıyla ele alınmıştır Araştırmada, Ankara ili sınırları içerisindeki sekiz merkez ilçede yer alan ort:ı öğretim kurumları genel lise müdürlerinin, belirlenen bu özelliklere uygunluk dü zeylerinin ne durumda olduğunun, sözü edilen okullarda görev yapan öğretmenlere uygulanan bir anket çalışması ile ortaya konulması amaçlanmış, hazırlanan sorularda müdürlerin grup yapısını ve yaşamını ne şekilde etkiledikleri, öğretmenlerle olan ilişkilerinde ne gibi davranışlar sergiledikleri anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılan anketin içerik geçerliliği için uzman görüşlerine başvurulmuş, iç tutarlılığını hesaplamak üzere madde istatistikleri yapılmış, güvenilirlik hesabı için ise önceden 84 öğretmene uygulanmıştır. Anket d 7 okuldaki 4556 öğretmenden 366 öğretmen üzerinde yapılmıştır Anketlerin geri dönüş oranı yüzde yüzdür. Anketten elde edilen verilerin çözümlenmesi için SPSS paket programından yararlanılmıştır. Çözümlemelerde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre, Ankara ili merkez ilçele rinde bulunan genel lise müdürleri demokratik, karizmatik, kişiler arası ilişkilerde. bireysel ihtiyaçları karşılamada, modern liderlik kuramlarında, katılımcı ve öğretim sel liderlik yeterliliklerini `orta` düzeyde sergilemektedirler. Öğretmenlerin cinsi yetlerine göre ise, okul müdürlerinin liderlik boyutlarını algılamaları arasında an lamlı farklılıklar bulunmamaktadır. | |
dc.description.abstract | With this research, leadership roles of general lycee managers of secondary education institutions' which management status need are fixed (determined) in seven different qualifications, such as democratic, charismatic, in the relationship amongst people, in modern leadership theories, in meeting individuals needs, participant and being educational and has been widely studied with a sociologial view. In the study, it was aimed to find out if the appropriate levels to the definite qualifications of the general lycee directors who are in charge in middle education institutions in eight towns in the border of Ankara by carrying a survey out to the teachers. With the questions asked to the teachers, it has been tried to find out in which way the directors affected group life and structure and how they behaved towards teachers. In this study, in the survey taken which was used as a material to gather datum some experts' opinions were applied to see that the content is all right, material statistics were done to calculate its consistency and 84 teachers were applied to for its reliability calculation beforehand. The survey was carried out to 366 teachers amongst 4556 teachers in 67 schools. The rate for the surveys to return is 100 per cent. To be able to solve the data from the surveys, SPSS package programme was made good use of In the analysis, per cent, arithmetic, t-test were used. According to the results taken from the investigations, the general lycee managers in Ankara are found as democratic, charismatic, in the relationship amongst people, in modern leadership theories, in meeting individual neeeds, participant and being educational. According to the teachers gender there are no meaningful differences in their perception. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Sosyolojik açıdan liderlik ve yöneticilik: Ankara il merkezi orta öğretim kurum müdürlerinin liderlik ve yöneticilik vasıflarına uygunluk düzeyleri konusunda bir araştırma | |
dc.title.alternative | Leadership and management in sociological point of view: A survey about the appropriateness level to leadership and management qualifications of secondary education institutions principals in Ankara province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe Grubu Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Manegerial positions | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.identifier.yokid | 110954 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108810 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |