Show simple item record

dc.contributor.advisorBoydaş, Nihat
dc.contributor.authorYildirim Bilgili, Merve
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:43Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:43Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374486
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma, Anadolu Meslek Liseleri grafik bölümü öğrencilerinin eğitim öğretim durumları ve okul beklentilerini belirlemeye çalışmaktadır. Araştırma 2000- 2001 Eğitim-Öğretim yılında mezun veren İstanbul ilini ve Lise 1- Lise 2 öğrencilerini kapsamaktadır. H. Read `Sanatta üç basamak vardır, bir maddi özelliklerin algılanması renkler, sesler, hareketler ve birçok karışık ve tammlanamayan fiziki dış tepkileri. İki; bu gibi algıların hoşa giden biçimler ve kalıplara dökülmesi. Estetik kaygının bu iki işlem ile bittiği söylenebilir. Fakat üçüncü bir basamakta olabilir. O da algıların düzenlenmesinin daha önceden varolan bur duygu veya heyecan durumuna uydurulmasıdır. O zaman duygu veya heyecan ifadesini bulmuştur.` der. Sanat Eğitimi'nin kendine özgü kuralları ile etkin bir şekilde yer alması yalnızca sanatın değil, eğitilen bireylerin çağm istediği biçime sokulması, dolayısı ile toplumun değişime ve gelişime ayak uydurması içindir. Öğrenciler olaylara farklı perspektiften bakabilme, görme, araştırma analiz ve sentez yapabilme özelliklerini kazanırlar. Araştırmada sanat eğitiminin amaçlan, önemi ve gerekliliği vurgulanmıştır. Grafik sanatının, Türkiye'de gelişim aşamaları, yaratıcılık ile ilgili genel bilgiler verilerek araştırmanın önemi desteklenmiştir. Anadolu Meslek Liseleri, grafik bölümü programı bireylere öncelikli temel bilimleri içeren bilgi ve becerileri kazandırmanın yanısıra, çağımızın gereği olan güçlü insan ilişkileri, iletişim kurabilme, değişimlere ve teknolojiye uyum sağlayabilme sistemleri anlayıp kullanabilme yeterlilikleri amaçlanarak kurulmuştur. Bu araştırma, öğrenciler tarafından Anadolu Meslek Liselerinin grafik bölümlerinde verilen eğitimin değerlendirilmesini içermektedir. Araştırmada okulların eğitim şekli belirlenmeye çalışılmış, öğrencilerin beklentileri ve önerileri ortaya çıkarılmıştır. Öğrencilerin beklenti ve önerilerinin okulların basanlarında olumlu rol oynayacağı düşünülmüştür.11 Okullardaki dört yıllık eğitimleri sürecinde kendine güvenen, sanat disiplini kazanan öğrencilerin, daha üretken oldukları görülmüştür. Öğrenciler aldıkları eğitimden olumlu bir şekilde etkilenerek, bakış açılarının sanat eğitimi ile daha sağlıklı olduğu gözlenmiştir. Sonuçta Anadolu Meslek Lisesi, grafik bölümü öğrencilerinin aldıkları eğitim ile bağlantılı mesleklere yöneldikleri görülmüştür. Araştırmada ortaya çıkan bulgulara göre yorumlar yapılmıştır. Anadolu Meslek Lisesi, grafik bölümünün basan oranlarının artmasında önemli görülen noktalar tespit edilerek çözüm yollan önerilmiştir. T.C YÜKSEKÖĞRETİM KURU I DOKÜMANTASYON MERKEZ
dc.description.abstractin SUMMARY This work tries to figure out students degree of education and expectations from school. Who study at the department of graphics at Anatolia professional high schools. The research includes high school students and graduated students who were graduated in Istanbul in the period of 2000-2001 educational years. H. Read says that `Art has three steps. One: Perceiving the material characteristics, colors, sounds, actions and various comlipated and non defining physical reactions; two: Transforming these perceptions to charming forms and models. It can be said that esthetic matter can be completed with these two works. But there may be another/the third step. That step is to transform to put in an order the perceptions to an emotion or excitement which existed before. At that time emotion or excitement has achieved its expression. Being effective and having the rules peculiar to Art education, not only for art, but also for to human beings who have been educated and for society that is getting used to variation and development. Students can achieve the ability of looking or seeing the events with a different perspective, analysing and searching. Art education's aims, importance and necessity are emphasized in the search. Graphics art's development stages in Türkiye are supported by giving general information about creativeness. Anatolia Professional High School are set up to get people to gain knowledge and abilities that include main science. Beside this, it is set up for communication, relation ships that are needed for our era, adaptation to technology and variation. This research includes the department of A.P.H.S. graphics's assessment by students. In this research the education style of schools is tried to be formed students, `that the students` expectations and commands that are come out. It is thought that the students expectations and commands will play a positive effect on their success.IV Students stated that they are self-confident, productive who gain the art discipline during the four-year education in their schools. The students, who stud in this department, emphasized that they are in flunced by the education they are given and that they have a developed personality, the soul of creativeness and also their point of view have become more different by the help of art education. Consequently, students of the department of graphics at Anatolia P. High School are observed that they inclined the ocupations related to their professions. The command are made according to the datas by stabilizing the important points which will increase the success of An. P. High School solutions are offered.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu meslek liseleri grafik bölümü öğrencilerinin eğitim-öğretim durumları ve eğitim-öğretimden beklentileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim-İş Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmAnatolian vocation high schools
dc.subject.ytmGraphic design education
dc.identifier.yokid110692
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108751
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess