Show simple item record

dc.contributor.advisorCemiloğlu, İsmet
dc.contributor.authorBerktaş Türkmen, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:38Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:38Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374463
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, Eğitim Teknolojisi Kullanımının Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2000-2001 öğretim yılında, Ankara ili Çankaya ilçesine bağlı Gazi Üniversitesi Vakfi Özel İlköğretim Okulu ile Jale Tezer Kolej i 'ne devam etmekte olan birinci sınıflardaki 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada deneysel yöntemin gerekleri karşılanmaya çalışılmış; ön-test, son-test ve kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında ölçme aracı olarak seçilen öyküler, deney grubunda Eğitim Teknolojisi materyalleri kullanılarak, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle işlenmiştir. Uygulanan öğretim sonucunda, öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerini ölçmek için her iki gruba da son-test uygulanmıştır. Araştırmanın son aşamasında ise öğrencilerin kazandıkları davranışların kalıcılığını ölçmek için aynı test bir ay sonra tekrar uygulanmıştır. Elde edilen grup ortalamaları arasındaki fark t testi tekniği ile analiz edilmiştir. Yapılan analizlerde SPSS paket program kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir: 1) Eğitim Teknolojisi kullanılarak hazırlanan öğretim etkinliklerinin uygulandığı deney grubunun ön-test puanlarının ortalaması ile, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubunun ön-test puanlan ortalaması arasındaki fark anlamlı değildir. (p>0.05). 2) Eğitim Teknolojisi kullanılarak hazırlanan öğretim etkinliklerinin uygulandığı deney grubunun son-test puanlarının ortalaması ile, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubunun son-test puanlan ortalaması arasındaki fark anlamlıdır. (p<0.05).3) Eğitim Teknolojisi kullanılarak hazırlanan öğretim etkinliklerinin uygulandığı deney grubunun kalıcılık testi puanlarının ortalaması ile, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubunun kalıcılık testi puanları ortalaması arasındaki fark anlamlıdır. (p< 0.05). 4) Eğitim Teknolojisi kullanılarak hazırlanan öğretim etkinliklerinin uygulandığı deney grubunun erişi puanlarının ortalaması ile, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubunun erişi puanlan ortalaması arasındaki fark anlamlıdır. (p< 0.05).
dc.description.abstractm ABSTRACT In this research, it is claimed that the usage of educational technology has affects on the ability of understanding what is read. The sample of the research is eighty students who are first graders in the term of 2000-2001, at bath Jale Tezer Private School and Gazi University Foundation Private Primary School which are within the borders of Çankaya town in Ankara. In the research, it is tried to compensate the needs of experimental method; a pattern with pre - test final test and control group is used. The stories that are selected as an evaluation material in the second phase of research are studied in accordance with educational technology materials for the experimental group whereas they are studied in accordance with traditional method for the control group. In the end of the study, a final test is applied to both groups in order to evaluate the students' level of understanding what they have read. In the final phase of the research, the same test is applied after one month in order to evaluate the permanency of the behaviors that the students gained. The difference between the group averages is analysed with the t test method. SPSS program pack was used for the analysis. The data are summarized below: 1) The difference between the averages of pre - test points of the control group that studied with the traditional method and the averages of pre - test points of the experiment group that studied with the materials developed by the educational technology isn't meaningful. (p> 0.05). 2) The difference between the averages of final - test points of the control group that studied with the traditional method and the averages of final - test points ofthe experiment group that studied with the materials developed by the educational technology is meaningful. ( p< 0.05 ). 3) The difference between the averages of permanency - test points of the control group that studied with the traditional method and the averages of permanency - test points of the experiment group that studied with the materials developed by the educational technology is meaningful. ( p< 0,05 ). 4) The difference between the averages of success points of the control group that studied with the traditional method and the averages of success points of the experiment group that studied with the materials developed by the educational technology is meaningful. ( p< 0.05 ).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim teknolojisi kullanımının okuduğunu anlama becerisine etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of using educational technology on the ability of reading comprehension
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmEducation technology
dc.identifier.yokid110959
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108812
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess