İlköğretim okulları ikinci kademe programı resim-iş dersinde müze eğitiminin yeri ve önemi
dc.contributor.advisor | Tepecik, Adnan | |
dc.contributor.author | Varol, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:36Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374450 | |
dc.description.abstract | ÖZET Tarih, kültürlerin taşıyıcısı; kültürler de uygarlıkların aynasıdır. Geçmiş veya yaşayan uygarlıkları değerlendirebilmek, kültürel yapılarını (miraslarını) incelemekle mümkün olabilir. Kültürün, en besleyici ve yaşamsal kaynağı `sanat` tır. Herhangi bir uygarlığı irdelerken başvurulan en önemli kaynak da yine sanat ve içinde barındırdığı değerlerdir. Uygarlıklar zaman içerisinde yok olsa veya değişse de, bıraktıkları kültürel yapıyı gün ışığına çıkartmak ancak sanatsal bulguların ilmi değerlendirilmesi ile mümkün olabilecektir. Zaman içinde sanat kavramsal ve kuramsal yapılanmasını, eğitsel değerlerin yardımıyla biçimlendirebilmiştir. Bir bakıma, sanatsal değerlerin biçimsel bir yapı kazanması, `eğitim` faktörüyle sağlanmıştır da denilebilir. Sanat, kendi bünyesinde, teorik olduğu kadar uygulamayı da barındıran bir yapılanmadır. Gerçek bütünlüğünü ise, uygulamalı alanlardan sağlayacağı destek ile bulabilecektir. Bireye verilecek `sanat eğitim`nin, uygulamalı alanlarla desteklenmesi halinde, bilgi; fonksiyonel ve kalıcı bir anlam kazanır. Birey, edindiği teorik sanat eğitimi birikimlerini, doğru yöntemlerle hayatına uyarlayabildiği takdirde, kültürlerin sanatsal anlayışlarını da, olması gereken ve doğru bir yaklaşımla özümseyebilecektir. İşte bu noktada, `müze eğitimi`nin kaçınılmaz gerekliliğinden bahsetmek yerinde bir yaklaşım (tutum) olacaktır. Müze eğitimi sayesinde zaten doğal yapısıyla her bölgesi ayrı bir müze olan Anadolu'nun ve yaşadığımız tüm dünyanın, kültürel açıdan daha iyi anlaşılması sağlanabilir. Tezde, İlköğretim Okulları ikinci kademe programında yer alan Resim-İş dersi amaçlarının gerçekleştirilmesinde `Müze Eğitiminin` önemi; İlköğretim Okulları ikinci kademe Resim-İş dersi öğretmenleriyle yapılan görüşme sonucunda değerlendirilerek ortaya konulmuştur. -ass** | |
dc.description.abstract | m POSITION AND IMPORTANCE OF THE MUSEUM EDICATION IN PRIMARY EDUCATION SECONDARY STEP PROGRAMME ART EDUCATION LESSONS SUMMARY History contains different cultures and these cultures reflect different civilizations. One can study the pool or the existing civilizations by means of their cultural structure. The most vital part of culture is `art`. The most important source that is needed in the study of a civilization is the data that these civilization embody. Even though civilizations dissapear or change in time, the only way to bring out the culturel structure of these civilizations to daylight is possible through a scientific evalution of artistic find Art formalized its conceptual and theatrical structure by the help of educational values. It can also be said that education played a great role in the formalization of the artistic values. Art includes both practice as well as theory: Art will find its wholeness with the support of other applied areas. Knowledge will gain a functional and permanent meaning only if the individual is given on `art education` supported by the other applied areas. When the individual transforms his/her art education into life with the right methods, he will grasp the artistic understanding of cultures in the right maner. It must be noted here that `museum education` is inevitable. The help of `museum education` will serve mankind in understanding of the cultural structure of the world we live in and Anatolia, whose all regions with their natural structure can be seen as a different museum. In thesis, the importance of museum edication which is realizing aims of art education lessons these are shown in primary education secondary step programme is exposing by evaluating with primary education secondary step programme art education lessons teachers. ıCYtesttö6ı«mııawu» | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.title | İlköğretim okulları ikinci kademe programı resim-iş dersinde müze eğitiminin yeri ve önemi | |
dc.title.alternative | Pozition and importance of the museum education in primary education secondary step programme art education lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Museum education | |
dc.subject.ytm | Museology | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.identifier.yokid | 124855 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122528 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |