Show simple item record

dc.contributor.advisorErsöz, Aydan
dc.contributor.authorYildiz, Ayşe Aylin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:33Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:33Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374430
dc.description.abstractm ÖZET Beş bölümden oluşan bu çalışma, ders kitapları ve süregelen müfredatın dışında oyun ihtiyacım ve kullanımının gerekliliğini araştırmak, ayrıca örnek oyunlar geliştirerek bunları çocuklara sunma amacım gütmektedir. Verileri toplamak ve değerlendirmek için Gazi Üniversitesi Vakfı Özel İlköğretim Okulu araştırma yapılacak okul olarak seçilmiştir. Bu çalışmanın birinci bölümü giriş bölümüdür. Bu bölüm, genel olarak çalışmanın genel bir temeli, amacı, sınırlılıkları ve kullanılan yöntem hakkında kısa bir bilgi vermektedir. İkinci Bölüm üç alt bölümden oluşmaktadır. Gramerin tanımı, nasıl öğretilmesi gerektiği; küçük yaşta İngilizce öğrenen çocukların kimliği ve genel özellikleri ve bu çocukların on üç ile on dokuz yaşlan arasındaki gençlerden ve yetişkinlerden farklılıkları; ve oyunun çeşitli tanımları, gelişimleri, İngilizce öğrenen çocuklara yararlan bu bölümde sunulmaktadır. İki alt bölümden oluşan üçüncü bölüm, öğrenme şekilleri ve çoklu zeka kuramım kapsamaktadır. Bu bölümde öğrenme şekillerinin çeşitleri ve Gardner'm Çoklu Zeka Kurarnı'nın öğrenmeye etkisi açısından incelenmektedir. Dördüncü bölüm, veri toplama ve analizlerinin sunulduğu bölümdür. Çalışmanın veri toplama aracı olan anket ve ankete katılanlarla ilgili bilgiler bu bölümde verilmektedir. Anket sorulanna verilen yanıtlar, istatistik veriler doğrultusunda yorumlanmakta ve gerekli olan çıkanmlar da bu bölümde yer almaktadır. Dördüncü bölümde elde edilen sonuçlara göre beşinci bölümde oyunlar geliştirilerek sunulmaktadır. Son bölüm, çalışmanın sonucunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada aynca iki ek verilmektedir-biri anketin İngilizce versiyonu, diğeri de Türkçe versiyonudur.
dc.description.abstractIV ABSTRACT This study which is consisted of five chapters intends to analyze the need for the games and their usage apart from the course books and apart from the current syllabus. It also aims to develop sample games in the process of teaching English as a foreign language to young learners. Gazi University Foundation Private Primary School in Ankara is taken as the case school in order to collect and evaluate the data. The first chapter of the study is the introduction. It gives a general background to the study, explains its aim and the scope, makes some assumptions about it and gives a brief explanation of the methodology of it. The second chapter has three sections. The first section defines grammar both by giving its definiton and answering the question of how it should be taughtThe second section deals with the young learner's identity and general characteristics, and needs of the young learners. The discrimination of the young learners from the teenagers and the adults is also mentioned in this section. The third section discusses the definition of games, their development and advantages in the teaching of English to young learners. In the third chapter, which has two sections, learning styles and Multiple Intelligences Theory are presented. The first section is concerned with the meaning and the types of leaning styles, while Hie second section deals with Gardner's Theory of Multiple Intelligences by looking at their effects on teaching process. In the fourth chapter, the data collection procedure and its analysis are given. The explanation about the questionnaire which is the data collection device of the study and the participants as well as their features are mentioned here. The answers to the questions are given alongwith their statistical evaluation and the results are analyzed and interpreted. In the fifth chapter, in the light of findings gathered, sample games are developed and introduced. The last chapter is the conclusion of the study.This study has two appendices: full versions of the questionnaire-one in English and one in Turkish.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeaching English to young learners through games
dc.title.alternativeİngilizceyi çocuklara oyun yoluyla öğretme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid110584
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107132
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess