İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin gelişimlerinin ölçülmesi
dc.contributor.advisor | Cemiloğlu, İsmet | |
dc.contributor.author | Gündemir, Yeliz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:29Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374402 | |
dc.description.abstract | ÖZET Eğitimin omurgasını `Okuma-Anlama` oluşturmaktadır. Okuma-anlama becerisi öğrenim yaşamı boyunca öğrencilerin bütün derslerdeki başarılarını etkiler. Okuduğunu doğru, çabuk ve tam olarak anlayan öğrencilerin hemen her derste başarma olasılığı yüksektir. Araştırmanın uygulama kısmı; 2000-2001 öğretim yılında Ankara ili Polatlı ilçe merkezinde bulunan Mıhçıoğlu İlköğretim Okulu'nun (38 Öğrenci), 13 Eylül İlköğretim Okulu'nun (28 Öğrenci), Sevim Araş İlköğretim Okulu'nun (3 1 Öğrenci) sekizinci sınıflarından tesadüfi küme örnekleme yöntemiyle birer şube seçilmiştir. Toplam 97 (53 kız ve 44 erkek) öğrenciye `Okuduğunu Anlama Becerisi Başarı Düzeyi Testi` uygulanmıştır. Uygulanan bu test ile ilköğretimin sekizinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin gelişimlerinin ne düzeyde olduğu ölçülmeye çalışılmıştır. Testte elde edilen veriler `SPSS 9` programında önemlilik testleriyle değerlendirilmiştir. Bu araştırma sonucunda, kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha başarılı olduğu görülmüştür. Okulların bulunduğu çevrelerin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel düzeylerinin farklı olması `okuduğunu anlama becerilerini` etkilemektedir. | |
dc.description.abstract | 11 ABSTRACT The backbone of education is literacy; the ability to read and comprehend. The skills of reading and comprehension will affect the success of a student during all of their aducational lives. Students who are able to read correctly, quickly and completely have a greater chance of success in most of their classes. The method of enquiry; during the 2000-2001 school year, in the central school district of the county of Polatlı of Ankara,, application of the inquiry was preformed on 38 students from Mıhçıoğlu İlköğretim Okulu, 28 students from 13 Eylül İlköğretim Okulu and 31 students from Sevim Araş İlköğretim Okulu. Students were at 8th grade level. The study group was selected using the random group sampling method. Using a total of 97 students (53 girl, 44 male) the comprehension of reading skill level placement test was given. It was attempted by the use of this test to determine the reading and comprehension skills levels of primary school 8th grade students. Data obtained from this test was then evaluated for relevance using the `SPSS 9` program. As a result of this study it was found that female students tended to be more successful than male students. İt was also found that the social-economic and social- cultural level of the school's environment affected the comprehension of reading level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin gelişimlerinin ölçülmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehending skill | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 113667 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113155 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |