Türkiye`de ilköğretim kurumlarında oluşturulan okul korolarında yer alan öğrenciler üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Şimşek, Gülşen | |
dc.contributor.author | Varol, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:27Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374388 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; İlköğretim Kurumlarında Oluşturulan Okul Korolarında Yer Alan Öğrencilere Arkadaşlarıyla İlişkileri Açısından Koro Eğitiminin Etkileri, hakkında okul korolarındaki öğrencilerin görüşlerine ve bu koroların eğitimini yapan öğretmenlerin görüşlerine dayanarak genel bir değerlendirme yapmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini ve bu evrenden tesadüfi örneklem yolu ile seçilen örneklem grubunu, Ankara ili merkez ilçelerindeki, okul korosu olan ilköğretim okullarının okul korolarındaki öğrenciler ve bu koroların eğitimlerini yapan müzik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma betimsel (survey) araştırma olarak düşünülmüş, veriler anket ve görüşme tekniği yolu ile toplanarak işlenmiş, verilerin çözümü ve yorumunda ise betimsel istatistik yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada; ilköğretim kurumlarında okul korolarının öğrencilerin arkadaşları ile ilişkileri açısından önemli olduğu durumu saptanarak, ilköğretim kurumlarında okul korolarının yaygınlaştırılması ve korolara verilen önem ile değerin artmasına yönelik öneriler getirilmiştir. | |
dc.description.abstract | This research is to aim at a general assesment about the effect chorus education in terms of the relationships with their friends of the students who are at the school chorus which are consisted of by primery institutes on the basis of the views of the students and those of the teachers who train these chorus. The students at the school chorus in the primery schools in the central districts of Ankara province which have the school chorus and the teachers who train these chorus consist of work area of the research and the sampling groups chosen with random sampling from this area. The research was thought as descriptive (survey) and the data were evaluated with the way by being done questionnarrie and interwiew and it was benefitted from descriptive statistics in the analysis and it comments of data. İn the search; it was determined that the students relationships with their friends at the school chorus in the primary institutes were important and the proposals were brought regarding the becoming widespread of the school chorus in the primary school and the increasement of importance and the value given for chorus. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de ilköğretim kurumlarında oluşturulan okul korolarında yer alan öğrenciler üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A search about the students who are at the school chorus formed at the primary school in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Choir | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 113670 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113158 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |