Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Şeniz
dc.contributor.authorİleri, Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:21Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:21Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374349
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, ilköğretim düzeyinde işlenen resim-iş derslerinde, başarının ölçülüp, değerlendirilmesinde kullanılan objektif kriterlerin varlığını belirlemek için yapılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, kaynak tarama yapılmış ve anket tekniği uygulanmıştır. Araştırmada problem durumunun belirlenmesi için; ölçme ve değerlendirme kavramları, sanat eğitimi ve sanat eğitiminde öğrenci başarısını ölçmek için kullanılan araçlar ve yöntemlerle ilgili bilgilerin yer aldığı kaynaklar taranmıştır. Ayrıca ölçme ve değerlendirmeyle ilgili ilköğretim yönetmeliği ile resim-iş dersi programı da incelenmiştir. İlköğretim düzeyinde işlenen resim-iş dersleriyle sınırlı olan araştırmada, ilköğretimde çalışan resim öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeyi nasıl yaptıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla çeşitli illerde görev yapan 50 resim öğretmenine 22 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Ayrıca ideal ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini belirlemek amacıyla, ilköğretim ikinci kademeden, tarafsız olarak seçilen 30 öğrenciyle, 10 hafta çalışılmıştır. Bu çalışmada disipline dayalı sanat eğitimine göre dersler işlenmiş, her konudan önce ve sonra öğrencilere testler uygulanmıştır. Ayrıca, öğrenci sanatsal gelişimleri takip edilmiş ve 10. hafta 10 sorudan oluşan bir test uygulanarak, sonuç değerlendirmesi için veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda, resim-iş derslerinde başarının, objektif olarak ölçülüp değerlendirilebilmesi için kullanılabilecek kriterlerin varlığı belirlenmiştir. Ancak sanatta kişisel beğenilerin etkisi, ders saatlerinin yetersizliği, sınıfların kalabalık olması, resim-iş derslerinde objektif ölçme ve değerlendirme yapılmasına engel olabilmektedir. i
dc.description.abstract11 ABSTRACT This research was made to define the existence of objective criterions which is used to weasure and evaluate the success of art lessons at the level of primary and secondary schools. At this research qualitative research method was used, resource search was made ant questionnaire technique was applied. At the research, in order to define the problem condition, resources which contain informations related to the terms of measurement and evaluation, art education, materials and methods that used to measure student success at art education furthermore primary-secondary school laws related to meauserement and evaluation was examined. At the research which is restricted to only art lessons at the level of primary- secondary schools, it was tried to define how the art teachers who work in primary- secondary schools did the measurement and evaluation. Because of this a questionnaire existing with 22 questions was applied on 50 art teachers who in several cities. Besides, to define how the ideal measurement and evaluation can be done, a study has been done with 30 students who were choosed randomly from second part fo primary-secondary school for 10 weeks. At this study, lessons based on discipline were done and tests were applied to students before and after all the topics. Furthermore students art progresses were observed and datas were collected for consequence evaluation by applying a test with 10 questions at tenth week. At the result of the research, existence of criterions which can be used to measure and evaluate the success of art lessons objectively were defined. But the influence of inidividuol affinity at the art, lack of lesson hours, crowded classes have preveıtedto reach on objective result at the and measurement and evaluation process at the art lessons.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResim-iş derslerinde başarının ölçülmesi ve değerlendirmenin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe Measurement of success and the interpretation of assesment in the art classroom
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmArt lesson
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmArt education
dc.identifier.yokid116594
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113257
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess