Show simple item record

dc.contributor.advisorCephe, Paşa Tevfik
dc.contributor.authorYeşilbursa, Ayşegül Amanda
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:20Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:20Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374336
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma yabancı dili İngilizce olan bir grup Türk üniversite öğrencisinin dil öğrenme strateji profillerini ortaya koymak ve dinleme becerileri için birleşik metakognitif strateji eğitiminin faydalarını sorgulamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, çalışmanın kuramsal çerçevesini sunmaktadır. Aynı zamanda çalışmanın amacını, kapsamını, varsayımlarını ve çalışmada kullanılan veri toplama ve değerlendirme metotlarını ortaya koymaktadır. İkinci bölüm, konuyla ilgili kaynak taramasını kapsamaktadır. Bu bölüm genel olarak yabancı dil öğrenme kuramlarına değinmektedir. Daha detaylı olarak dil öğrenme stratejileri, strateji eğitimi, metakognisyon ve dinleme becerisi için metakognitif strateji eğitiminden bahsedilmektedir. Üçüncü bölüm araştırmanın yöntemini, veri analizini ve tartışmasını kapsamaktadır. Dördüncü bölüm çalışmanın kısa bir özetinin yapıldığı ve önerilerin sunulduğu sonuç bölümüdür.
dc.description.abstractABSTRACT This study aims to determine the language learning strategy profile of a group of Turkish university EFL students, and to investigate whether or not they can benefit from a combined metacognitive strategy training for listening. The study comprises of four chapters. The first chapter offers a background to the study. The aim and scope of the study are given in this chapter, along with the method and assumptions. The second chapter presents the literature review. This chapter provides a brief history of foreign language learning theories, concentrating on the cognitive approach. It then introduces the concept of language learning strategies, strategy training, metacognition, and metacognitive strategy training for listening. Chapter three deals with the research methodology and the data analysis, and presents a discussion of the results. Chapter four, the conclusion, provides a brief summary of the study offering pedagogical implications and suggestions for future research.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleTraining university EFL students in combined metacognitive strategies for listening
dc.title.alternativeÜniversite düzeyinde yabancı dili İngilizce olan öğrencilerin dinleme becerileri için birleşik metakognitif starteji eğitimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid116964
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113298
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess