Show simple item record

dc.contributor.advisorOruç, Şerif
dc.contributor.authorTanrikulu, Tijen
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:19Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:19Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374332
dc.description.abstractIll ÖZET Masallar; ağızdan ağıza,kulaktan kulağa, nesilden nesile sürüp gelmiş, olağandışı olayları konu edinen, sözlü halk edebiyatının en eski örneklerindendir. Yüzyıllardır masallar, insanların hayal gücünü kamçılayan bir unsur olmakla, öğretmenlik görevini de üstlenmişler ve eğitimdeki yerini de almayı başarmışlardır. Masallar; ilgi çekici, motive edici, eğlenceli özellikleriyle sadece anadil ve edebiyat öğretiminde değil, sıkıcı ve tekdüze eğitim ve öğretimden kurtardığı için yabancı dil derslerinde de yardımcıdırlar. Bu çalışmada da ilk ve ortaöğretim öğrencilerinin masalla bir yabancı dili nasıl öğrenebilecekleri ve masalın eğitimdeki yerinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmanın birinci bölümünde masalın, çeşitli bilimsel kaynaklara ve edebiyat bilimcilere göre tanımını verip, etimolojisine kadar indik. Amacımız farklı bakış açılarıyla birlikte masal ile ilgili genel bir görüş sunmaktı. Yararlandığımız fikirlerden ve alıntılardan her milletin hatta yörenin kendi ihtiyaçlarına, kültür ve medeniyet seviyesine ve zevkine göre masallara sahip olduklarını ve bu masalların da kültürlerinin önemli parçalarını oluşturduklarını saptadık. Masalların gerek dilini gerekse vermek istedikleri mesajları inceleyip, masalda üslup ve anlatıcı fonksiyonunun ne kadar önemli bir özellik taşıdığını tespit ettik. Çalışmanın ikinci bölümünde, masalın pedagojik yönüyle beraber, dilin öğretilmesi ve geliştirilmesi bakımından önemini belirtmeye özen gösterdik. Masallarla birlikte bir dünya, başka diyarlara ve zamanlara yapılan bir yolculuk olabileceği gibi, kişinin kendi iç dünyasına, kendi özüne yaptığı ruhsal bir yolculuk da olabileceği varsayımını gözler önüne sunmaya çalıştık. Çalışmamızın üçüncü bölümünde ise, çocuklara yabancı dil öğretirken hangi tür masalların seçilmesi gerektiği, öğretmenin hangi kriterlere dikkat edeceği ve seçilen masal metinleri üzerinde yabancı dilin nasıl öğretileceği, çalışmamızın temel taşı niteliğini kazanmıştır. Dördüncü bölümde ise dört beceri de gözönünde bulundurularak, masalın yabancı dil öğretimnde kullanılmasıyla ilgili önerilere yer verilmiştir. Bu çalışmamızın sonucunda, masallara dayanan bir yabancı dil dersi gerçekleştirilebileceği kanısına vardık.
dc.description.abstractIV ABSTRACT Folk tales are the oldest examples of the verbal public literature going on from mouth to mouth, from ear to ear, and from generation to generation which emphasize on the abnormal or extreme subjects. For centuries, folk tales have also taken the role of teachers and their part in education by stimulating people's imagination. Due to their interesting, motivating and entertaining qualities folk tales are helpful not only in mother tongue and literature education but also in foreign language lessons since they help with monotonous education. In this study, how primary and secondary school students can learn an foreign language by the help of a folk tale has been aimed as well as their roles in education. For this aim, in the first part of the study we have given its definition according to varied scientific sources and literature scientists and also we have investigated its etymology. Our goal was to give a general point of view in addition to different point of views related to folk tales. By the help of the thoughts and quotations we used, we have discovered that every nation even the region has their own tales according to their needs, their cultural and civilization level and their pleasures. We have also discovered that these tales constitute an important part of their cultures. We have investigated the language of tales and messages and we've found out the importance of their manners and telling functions. In the second part of the study, we've tried to care about the importance of language teaching and development besides the pedagogical side. We have tried to show that there is a spiritual journey that we travel to our inner world in addition there can be another world that brings people to different countries by means of folk tales. In the third part, we have stressed on that what kind of folk tales should be chosen, which norms should be depended on and how a foreign language can be taught on the texts of chosen folk tales. In the forth part, considering all four basic skills, suggestions on teaching a foreign language by using folk tales are presented. As a result of this study, we have concluded that the use of folk tales will have an important contribution to FLT.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMasalın yabancı dil eğitimindeki yeri ve öneminin araştırılması
dc.title.alternativeEine Untersuchung über die stelle und bedeutung des marchens in der fremdsprachenunterricht
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAlman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid113807
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113191
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess