dc.contributor.advisor | Köseoğlu, Fitnat | |
dc.contributor.author | Kaya, Osman Nafiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:04Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374238 | |
dc.description.abstract | ÖZET İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ATOM VE ATOMİK YAPI KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA, ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİN KALICILIĞINA, TUTUM VE ALGILAMALARINA ÇOKLU ZEKA KURAMININ ETKİSİ (Yüksek Lisans Tezi) Osman Nafiz KAYA GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ocak 2002 Bu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıf fen bilgisi öğrencilerinin atom ve atomik yapı konusundaki başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına, tutum ve algılamalarına geleneksel öğretim yöntemine kıyasla Çoklu Zeka Kuramının etkisini araştırmak ve Çoklu Zeka Kuramının ilköğretim fen müfredatı açısından uygulanabilirliğini belirlemektir.Ön test - son test kontrol grup tasarımının kullanıldığı bu çalışma, 2001-2002 eğitim-öğretim yılının ilk döneminde Ankara ili Yenimahalle ilçesi Emniyetçiler ilköğretim okulundaki 7-A (N=25) ve 7-B (N=25) sınıflarında öğrenim gören toplam 50 öğrenciyle haftada 3 ders saati olmak koşuluyla yaklaşık olarak 4 hafta boyunca yürütülmüştür. İlk hafta boyunca ön testler ve son haftada ise son testler uygulanmıştır. İki sınıftan rasgele seçilen kontrol grubundaki öğrencilerle geleneksel öğretim yöntemine göre, deney grubundaki öğrencilerle ise Çoklu Zeka Kuramına göre hazırlanmış öğretim etkinlikleri ile dersler işlenmiştir. Her iki gruptaki dersler araştırmacı tararından yürütülmüş olup, kontrol grubuna verilen eğitim 4 ders saati içinde tamamlanırken, deney grubunun eğitimi 5 ders saati sürmüştür. Çalışmanın başlangıcında, her iki gruptaki öğrencilerin; ön bilgilerini tespit etmek için ön Bilgi Testi, üç boyutlu yapıları algılama seviyelerini belirlemek için Zihinsel Döndürme Testi, zihinsel gelişim seviyelerini belirlemek için Mantıksal Düşünme Testi, atom ve atomik yapı konusundaki kavramsal algılamalarını ve beyansal bilgilerini tespit etmek için Başarı Testi ve öğrencilerin fene olan tutumlarım, bilim ve bilimi öğrenme yollarını algılamalarını belirlemek için Tutum ve Algılama Anketi uygulanmıştır, İki farklı yöntemin (Geleneksel Öğretim Yöntemi ve Çoklu Zeka Kuramı) öğrencilerin başarıları, tutum ve algılamaları üzerine etkisini tespit etmek için Başarı Testi ile Tutum ve Algılama Anketi tüm öğrencilere son test olarak, ayrıca öğrenilen bilgilerin kalıcı olup olmadığını belirlemek için son testlerin yapıldığı günden 1 ay sonra basan testi her iki sınıftaki öğrencilere tekrar uygulanmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen veriler bilgisayar SPSS (Statistical Package for Social Science) programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Hipotezlerin değerlendirilmesinde ANCOVA (Analysis of Covariance) analizi, t-testi, paired sample t-testi ayrıca Tutum ve Algılama Anketine ait sonuçların değerlendirilmesinde chi-square (crosstabs) analizi kullanılmıştır. Sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. /Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, Çoklu Zeka Kuramına dayalı öğretim etkinliklerinin öğrencilerin atom ve atomik yapı konusundaki başarılarına, Öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına, fene olan tutum ve bilim ve bilimi öğrenme yollarım algılamalarına anlamlı bir katkı sağladığı görülmüştür. Ayrıca bu istatistiksel bulgular araştırmacının sınıf içi gözlemleriyle de uyumludur. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE EFFECT OF THE MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY ON GRADE -7 STUDENTS' ACHIEVEMENT, RETENTION OF THEm KNOWLEDGE, ATTITUDE AND PERCEPTIONS IN THE TOPIC OF ATOM AND ATOMIC STRUCTURE (M. Sc. Thesis) Osman Nafiz KAYA GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF EDUCATION SCIENCES Jan 2002 The aim of this study is to investigate the effect of Multiple Intelligences Theory compared to the Traditional Teaching Method on grade-7 students' achievement, retention of their knowledge, attitude and perceptions in the topic of atom and atomic structure and to identify the appropriateness of Multiple Intelligences Theory aspect of the elementary science curriculum.In this study, Pre - Post Test Control Group Design was used. The study, consisted of total 50 students from 7-A (N=25) and 7-B (N=25) in Ankara - Yenimahalle Emniyetçiler Elementary School, was carried out about 3 normal class- hour in per week, during 4 weeks in 2001-2002 fall semester. It was applied to pretests during the first week and also posttests during the last week. The topic of atom and atomic structure was taught with students of control group, was randomly selected between two groups, according to the traditional teaching method, while the students of experimental group were taught according to the Theory of Multiple Intelligences. Both the lessons of two groups were carried out by the researcher. The education of control group was completed in 4 lesson-hours, whereas the education of experimental group was finished in 5 lesson-hours. In the beginning of this study, The Prior Knowledge Test for identifying their pre-knowledge, The Mental Rotation Test for determining their perception level of three-dimensional structure, The Test of Logical Thinking for identifying their level of cognitive development, The Achievement Test for determining conceptual understanding and prepositional knowledge in the topic of atom and atomic structure and Attitude and Perception Questionnaire for identifying the students' attitude toward science and perceptions of ways of science and learning of science were applied to all subjects. The achievement test and attitude and perception questionnaire were respectively applied to identify the effect of two different methods (The Traditional Teaching Method and Multiple Intelligences Theory) on the students' achievement, attitude toward science and perceptions of ways of science and learning of science as the posttest, also the achievement test was given the all subjects whether or not their knowledge is stable in the topic of atom and atomic structure after 1 month from completed study. The data obtained from this study were assessed by using computer SPSS (Statistical Package for Social Science) program. In assessing the hypothesis, ANCOVA (Analysis of Covariance) analysis, t-test, paired sample t-test were used, also in assessing of the results of Attitude and Perception Questionnaire was used thevıı chi-square (crosstabs) analysis. The meaningful level of the results was accepted 0.05. The results of statistical analysis indicated that the teaching activities based on the Multiple Intelligences Theory meaningfully contributed on the students' achievement, retention of their knowledge, attitude toward science and perceptions of ways of science and learning of science in the topic of atom and atomic structure, also these statistical findings were compatible with the researcher's observations in class. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin atom ve atomik yapı konusundaki başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına, tutum ve algılamalarına çoklu zeka kuramının etkisi | |
dc.title.alternative | The Effect of the multiple intelligences theory on grade-7 students achievement, retention on their knowledge, attitude and perceptions in the topic of atom and atomic structure | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Atoms | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.identifier.yokid | 113820 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113195 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |