dc.contributor.advisor | Aktaş, Tahsin | |
dc.contributor.author | Abacioğlu, Tülin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:00Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374209 | |
dc.description.abstract | ÖZET Değişen dünya şartları, ülkelerin birbirine giderek daha fazla açılmaları, hızlanan uluslararası siyasi, ticari ve kültürel ilişkiler, artan bilimsel ve teknolojik buluşlar; bunların ülkelerarası etkileri; insanların ulusal sınırları aşan boyutlarda iletişim kurmalarını yani yabancı dil öğrenimini zorunlu hale getirmiştir. Bundan dolayı yabancı dil öğrenimine erken yaşlarda başlanılması gerektiğini vurgulamaktayız. Çocukların henüz tam olarak eğitilmemiş kişiliklerinden, doğal meraklarından, taklit eğilimlerinden, onları çekingen yapabilecek yaşam tecrübelerinin olmamasından dolayı çocukların yabancı dil öğreniminde yetişkinlere karşı her zaman avantajlı olduklarını belirtebiliriz. Yabancı dil öğreniminin kalıcı ve etkin olabilmesi için oyunlarla öğretilmesine ağırlık verilmelidir. Yabancı dili oyun oynayarak öğrenen çocuk, yaparak, yaşayarak kalıcı öğrenmeyi öğrenir. Oyun öğrencilere doğallık ve gerçekçilik olgularını kazandırmakla birlikte, dersin monotonluktan kurtarılarak daha canlı geçmesini sağlamaktadır. Her öğrenci oyunlarda daha aktif olmakta, daha rahat iletişim kurmakta ve öğrencinin kendine olan güveni artmaktadır. Yabancı dil öğretimindeki oyunlar çocuklarda iyi, düzgün konuşma alışkanlığının yanı sıra karşıdaki kişilerin anlattıklarını dinleme, anlama yeteneğinin gelişmesini de sağlar. Bununla birlikte oyun çocukların sözcük dağarcığının gelişimini hızlandırır. Tümce kurma yetisini geliştirir. Çocuklar bu oyunlarda dili öğrenmekle birlikte düzen, kurallara uyma, dayanışma, yardımlaşma, birlikte çalışma, diğer oyuncuları düşünme, direnme, planlama, kendini yönlendirme gibi sosyal davranışların geliştirilmesine de yardımcı olmaktadır. Öğretmen ulaşılmak istenen amaçlar doğrultusunda oyunu titizlikle seçmeli, öğrencilerin becerileri, öğrenme stilleri dikkate alınarak oyun oynatılmalıdır. Oyun olmadan yabancı dil dersinden beklenen başarıyı ve verimi elde etmenin mümkün olamayacağını bu araştırmamızla açıklamaya çalıştık. | |
dc.description.abstract | ZUSAMMENFASSUNG (ALMANCA ÖZET) Die sich verândernden Bedingungen in der Welt, die Tatsache, dass die Lander einander sich zusehends öffnen, Mandelsbeziehungen und kültürelle Beziehungen, die immer schneller werdende /vissenschaftliche und technologische Entwicklung, diese internationalen Faktoren machen es nötig, dass die Menschen auBerhalb des eigenen Landes kommunizieren. d. h. Fremdsprachen lernen. Daher betonen wir die Notwendigkeit, mit dem Fremdsprachenlernen schon ab einem friihen Alter zu beginnen. Wie wir feststellen diirfen, sind Kinder, da sie noch nicht über voli ausgebildete Persönlichkeiten verfügen, wegen ihrer natürlichen Neugier, ihrer Tendenz zur Nachahmung und wegen des Fehlens von Erfahrungen, die sie scheu machen könntcn, gegenüber Erwachscnen beim Fremdsprachenlernen stets im Vorteil. Dainit das Fremdsprachenlernen von Dauer und wirkungsvoll werden kann, muss dem Lernen im Spiel Vorrang gegeben werden. Das Kind, das die Fremdsprache im Spiel erlernt, lernt, im Tun, auf lebendige Weise und fur die Dauer zu lernen. Wahrend das Spiel den Schülern Elemente der Natürlichkeit und der Realitâtsbezogenheit vermittelt, wird die Stunde gleichzeitig weniger monoton und verlauft lebendiger. Spiele im Fremdsprachenunterricht lassen, auBer der Bildung einer Gewohnheit, klar zu sprechen, das Kind die Fertigkeit bilden, dem Gegenüber zuzuhörcn. bilden das Hörverstandnis. *AuBerdem beschleunigt das Spiel die Entwicklung des Worlschatzes der Kinder. Es cntwickelt die Fertigkeit, ganze Satze zu bilden. Bei diesen Spielen lernen die Kinder auBer der Sprache, Ordnung, das Befolgen von Rcgeln. Solidaritat, Hi 1 feste Hung, Zusammenarbeit, Riicksichtnahme auf Mitspieler. Widerstandskraft, Planung und Selbststeuerung, alles soziale Verhaltensformen, die zu entvvickeln, das Spiel hi lft. II | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çocuklara oyunlarla yabancı dil öğretimi | |
dc.title.alternative | Spiel im fremdsprachenunterricht für kinder | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 113708 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113173 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |