Show simple item record

dc.contributor.advisorAkar, Nurgun
dc.contributor.authorŞahan, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:59Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:59Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374197
dc.description.abstractIII ÖZET Bu araştırmanın amacı, üniversite birinci sınıf öğrencilerinin zorunlu olarak aldıkları Temel İngilizce dersinde `işbirliğiyle öğrenme yöntemi` ile `tüm-sınıf öğretimi yöntemi''nin yabancı dil öğrenimi başarısına etkisini ve bazı duyuşsal özelliklerin etkilerini incelemektir. Bu çalışmada, işbirliğiyle öğrenmenin dayandığı teorik temeller ve ilkeler ve işbirliğiyle öğrenmenin yabancı dil öğretimine nasıl uygulanabileceği gösterilmeye çalışılmıştır. Ayrıca, yabancı dil öğretimininde işbirliğiyle öğrenme ile ilgili bazı araştırmalara dayanarak daha etkili dil öğrenimi için yabancı dil öğretiminde işbirliğiyle öğrenmenin gerekliliği ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmadaki denekler Gazi Üniversitesi Kastamonu Sağlık Yüksekokulu birinci sınıf öğrencileridir. Random yöntemiyle bir deney grubu ve bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Uygulama 14 haftalık güz yarıyılı 2001/2002 öğretim yılında 28 ders saati devam etmiştir. Araştırmada, yabancı dil başarısını ölçmek üzere 100 sorudan oluşan, boşlukları doldurma, doğru sözcüğü seçme, açık uçlu soruları cevaplama, sözcükleri karıştırılmış cümleleri doğru sıralama, çoktan seçmeli sorulara cevap verme, cümleleri ya da sözcükleri eşleştirme, eksik cümleleri tamamlama ve cümleleri yeniden yazma gibi soru tiplerinden oluşan bir test hazırlanmıştır. Yabancı dilde iletişim yeterliğini ölçmek üzere 20 sorudan oluşan ve verilen bir durumda ne söylenebileceğini ölçen çoktan seçmeli bir test hazırlanmıştır. Duyuşsal alanla ilgili, kritik düşünebilme, motivasyon, İngilizce öğrenimine yönelik tutumlar ve öğrencilerin birbirlerine yönelik tutumları nı ölçmek üzere Likert tipi ölçekler hazırlanmıştır. Hazırlanan testler ve ölçekler öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Ayrıca, yabancı dilde akademik başarıyı ölçmek üzere hazırlanan test uygulamanın bitiminden sekiz hafta sonra hatırlama testi olarak uygulanmıştır.IV Değişkenlere ilişkin verilerin analizi sonucunda, işbirliğiyle öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubundaki öğrenciler, akademik başarı, hatırlama ve iletişim yeterliği testlerinde tüm-sınıf öğretimi yönteminin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerden anlamlı derecede başarılı olmuşlardır. Ancak, deney grubundaki öğrencilerin, kritik düşünebilme, motivasyon, İngilizce öğrenimine yönelik tutumları ve öğrencilerin birbirlerine yönelik tutumları ölçeklerinden aldıkları puanlar, kontrol grubundaki deneklerin aynı ölçeklerden aldıkları puanlara göre dikkate değer derecede farklılık göstermemiştir. Bu araştırmada, işbirliğiyle öğrenme yönteminin, öğrencilerin akademik başarı, hatırlama ve iletişim yeterliği becerilerini tüm-sınıf öğretimi yöntemine göre anlamlı derecede artırdığı bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ışığında, yabancı dil öğretiminde işbirliğiyle öğrenme yönteminin kullanılması gerektiğine dair bazı öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractSUMMARY The aim of this research is to investigate the effects of `the cooperative learning method` and `the whole-class instruction method` on academic achievement and on certain affective qualities in the Basic English Course, which the university first year students take compulsorily. This study has tried to give the theoretical framework, and the principles of cooperative learning, and it has tried to show how cooperative learning can he implemented in the teaching of foreign language. Also, it has tried to reveal the necessity of cooperation in foreign language teaching for more effective language learning based on some research on the cooperative learning method. The subjects in the research are students from Gazi University Kastamonu Nursing College. One experimental group and one control group have been formed through random selection. The research has lasted for 28 class hours in the fourteen- week autumn semester of the 2001/2002 academic year. In order to measure the students' academic achievement in the foreign language, a 100-item test was administrated, which consisted of filling-in-the gaps, choosing the right word, answering open-ended questions, reordering jumbled sentences, choosing from multiple options, matching types, completing sentences, and rewriting sentence types. In order to measure their communicative competence in tiie foreign language, a 20-item multiple choice test was given. The test items required the students to select the appropriate option in a given situation. In order to measure the affective qualities such as critical thinking, motivation, attitudes toward learning English, and the students' attitudes toward each other, Likert type scales were prepared. The tests and the scales were used as both the pretests and the posttests. In addition, the test which was prepared in order to measure the students' academic achievement in the foreign language was given as the retention test eight weeks after the research ended.In the analysis of the data on the variables, it was found that the subjects in the experimental group, in which the cooperative learning method was applied, achieved significantly higher in the tests of academic achievement, retention, and communicative competence than the subjects in the control group, in which the whole-class instruction method was applied. However, the scores of the subjects in the experimental group were not significantly higher in the scales of critical thinking, motivation, attitudes toward learning English, and the students' attitudes toward each other than the scores of the subjects in the control group. In this research, it was found that the cooperative learning method increased the students' academic achievement, retention, and communicative competence skills significantly more than the whole-class instruction method. In the light of the findings of the present research, some suggestions were offered regarding the use of the cooperative learning method in foreign language teaching.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Study of lerarning English through cooperation among university first year students according to certain variables
dc.title.alternativeÜniversite birinci sınıf öğrencilerinde işbirliğiyle İngilizce öğreniminin bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid116646
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113216
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess