Show simple item record

dc.contributor.advisorArıkan, Ahmet
dc.contributor.advisorÇakmak, Melek
dc.contributor.authorBayraktar, Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:57Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:57Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374189
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma ortaöğretim matematik dersinde ikinci dereceden denklemler konusunun işbirliğine dayalı öğrenme (İ.D.Ö.) ile işlenişi için öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın başlangıcında konu ile ilgili kaynaklar taranmış, yapılan incelemeler sonunda araştırma projesi hazırlanmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrenciler için bir anket formu, öğretmenler için bir gözlem formu hazırlanmıştır. Anket formu, öğrencilerin işbirliğine dayalı öğrenme (İ.D.Ö.) ile işlenen ders sürecindeki duygu ve düşüncelerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Aynı şekilde gözlem formu ders sürecinde öğretmenleri tarafından öğrencilerin nasıl davrandıklarını belirlemek amacı ile geliştirilmiştir. Ayrıca dört öğretmenle görüşme yapılarak veri toplanmıştır. Böylelikle veri üçlemesi yolundan yararlanılmıştır. Araştırma Ankara il merkezindeki Cumhuriyet Anadolu Lisesi ve İskitler Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi birinci sınıflarında öğrenim gören toplam 199 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışmaya bu okullarda görev yapan 1 1 matematik öğretmeni katılmıştır. Anket formundaki maddeler faktör analizine tabi tutulmuştur. Bulgularda öğrencilerin maddelere vermiş oldukları cevaplara göre frekansları ve yüzdelik dağılımları verilmiştir. Gözlem formundaki maddelerin de frekansları ve yüzdelik dağılımları tablo şeklinde verilmiştir. Görüşme ile elde edilen yorumlar ise aynı bölümde tartışılmıştır. Araştırmanın sonuçları öğrencilerin matematik öğretiminde işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımını yararlı bulduklarını göstermiştir. Ayrıca araştırmada elde edilen bulgular öğretmenlerin bu yaklaşım hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıklarını, ancak öğrencileri için oldukça yararlı bulduklarına işaret etmektedir.
dc.description.abstractABSTRACT The main purpose of the thesis was to determine views of teachers and students about learning mathematics by using cooperative learning strategy in secondary schools. For this purpose a literature review was done on the subject and then a survay was conducted. Qualitative and quantitative research methods were used to collect data in this study. The researcher developed a questionnaire to collect data from students and an observation form to collect data from teachers. Additionally four teachers were interviewed on the issue. Thus, triangulation was used to get more detailed data in the study. This research was carried out in Cumhuriyet Anatolian High School and İskitler Technical and Industrial High School in Ankara. The questionnaire were administered to 199 ninth grade students and 1 1 teachers who works in the schools. Factor analysis technique was applied to the data. The distribution of the frequencies and percentages about student's and teacher's responses to the questions were tabulated. Data from interviews were also presented in the findings. Results showed that students thought cooperative learning in mathematics teaching was useful for them. Results also indicated that teachers had not enough knowledge about this strategy. Teachers in this study reported that they found this strategy useful for the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim matematik dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımı hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeViews of teachers and students about learning mathematics by using cooperative the learning strategy in secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.identifier.yokid116103
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113241
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess