İlköğretim ikinci kademede demokrasi eğitimi: İkinci kademe öğretmenlerin demokratik tutum ve davranışları sergileme düzeyleri (Kars ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı Türk Milli Eğitim Sistemi içindeki ilköğretimkurumlarının ikinci kademesinde demokrasi eğitiminin yerini, bu eğitimi anlatmak,tanıtmak ve benimsetmek için ne gibi etkinlikler yapıldığını ve bu okullarda görevyapan öğretmenlerin demokratik tutum ve davranıslarının cinsiyet, brans vekıdemlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir.Arastırmanın evreni 2006?2007 Eğitim-öğretim yılında Kars Merkezilköğretim okullarında görev yapmakta olan 38 erkek ve 56 bayan öğretmendenolusmaktadır.Arastırmanın kuramsal boyutu literatür taraması yapılarak olusturulmustur.Arastırmanın verileri; alt problemlere, ilgili kaynaklara dayanarak ve arastırmacıtarafından gelistirilmis, öğretmenlerin eğitim-öğretim etkinlikleri yürütülürkenkullandıkları yöntemleri, okulda ve sınıfta uyulması gereken kurallar belirlenirkenkullandıkları yöntemleri, okulda ve sınıfta bir problemle karsılastıklarındagösterdikleri tutumlarını, öğrenci etkinliğine dayalı faaliyetler yürütülürkengösterdikleri tutumlarını, öğrencilerin basarı, ekonomik durum ya da öğretmenlerinvelilerle olan iletisimlerine göre öğrenciye yaklasımlarını ve demokrasi eğitimihakkındaki bilgi ve tutumlarını ölçmek amacıyla sorulan sorulardan olusan?Demokratik Tutum ve Davranısları Ölçme Anketi? yoluyla toplanmıstır. Toplananverilerden ilköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin demokratik tutum vedavranısları sergileme düzeylerini belirlemek amacıyla yüzde ve frekans istatistikselislemleri kullanılmıstır.Arastırma bulguları, örneklemi olusturan ilköğretim ikinci kademeöğretmenlerinin demokratik tutum ve davranısları yeterli düzeyde sergilemediklerinigöstermistir. The aim of this study is to find out if there are differences among thedemocratic thought and behaviours of the teachers being on duty and busy withteaching at the upper primary education and the importance and position ofdemocracy education in these kind of schoolls, what kind of activities have beendone to tell, introduce and make them accept (the democracy education) it.The universe of this study is consisted of 38 male and 56 female teachers whoare choosen from the primary schools in Kars city centre in 2006-2007 acedemicyears.The theorical dimension of this study has been organized by literaturesearching through. The data of this study have been evaluated according to the subproblemsand the other studies on the same subjects called literature and the methodsand techniques used by the teachers to organize the teaching activities, the methodsto be used to define the classroom rules, the behaviours been shown when facingsome problems, when directing and controlling the activities, students? successeconomic situation or the vision of approaching the students according to thecommunicating with the parents and the manners about the information ofdemocracy education. All of this data about our main and sub-problems have beencollected with the help of questionnaire called ? The Measuring Questionnaire OfThe Democratic Maner and Behaviours? .The frequency and percentage statistical systems have been used to find out theupper primary education teachers? democratic level of their manners and behaviours.The data of our study have shown that the upper primary educaton techers?manners and behaviours aren?t democratic manners and behaviours.
Collections