Show simple item record

dc.contributor.advisorYanıklar, Cengiz
dc.contributor.authorToper, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:55Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:55Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374170
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı Türk Milli Eğitim Sistemi içindeki ilköğretimkurumlarının ikinci kademesinde demokrasi eğitiminin yerini, bu eğitimi anlatmak,tanıtmak ve benimsetmek için ne gibi etkinlikler yapıldığını ve bu okullarda görevyapan öğretmenlerin demokratik tutum ve davranıslarının cinsiyet, brans vekıdemlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir.Arastırmanın evreni 2006?2007 Eğitim-öğretim yılında Kars Merkezilköğretim okullarında görev yapmakta olan 38 erkek ve 56 bayan öğretmendenolusmaktadır.Arastırmanın kuramsal boyutu literatür taraması yapılarak olusturulmustur.Arastırmanın verileri; alt problemlere, ilgili kaynaklara dayanarak ve arastırmacıtarafından gelistirilmis, öğretmenlerin eğitim-öğretim etkinlikleri yürütülürkenkullandıkları yöntemleri, okulda ve sınıfta uyulması gereken kurallar belirlenirkenkullandıkları yöntemleri, okulda ve sınıfta bir problemle karsılastıklarındagösterdikleri tutumlarını, öğrenci etkinliğine dayalı faaliyetler yürütülürkengösterdikleri tutumlarını, öğrencilerin basarı, ekonomik durum ya da öğretmenlerinvelilerle olan iletisimlerine göre öğrenciye yaklasımlarını ve demokrasi eğitimihakkındaki bilgi ve tutumlarını ölçmek amacıyla sorulan sorulardan olusan?Demokratik Tutum ve Davranısları Ölçme Anketi? yoluyla toplanmıstır. Toplananverilerden ilköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin demokratik tutum vedavranısları sergileme düzeylerini belirlemek amacıyla yüzde ve frekans istatistikselislemleri kullanılmıstır.Arastırma bulguları, örneklemi olusturan ilköğretim ikinci kademeöğretmenlerinin demokratik tutum ve davranısları yeterli düzeyde sergilemediklerinigöstermistir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out if there are differences among thedemocratic thought and behaviours of the teachers being on duty and busy withteaching at the upper primary education and the importance and position ofdemocracy education in these kind of schoolls, what kind of activities have beendone to tell, introduce and make them accept (the democracy education) it.The universe of this study is consisted of 38 male and 56 female teachers whoare choosen from the primary schools in Kars city centre in 2006-2007 acedemicyears.The theorical dimension of this study has been organized by literaturesearching through. The data of this study have been evaluated according to the subproblemsand the other studies on the same subjects called literature and the methodsand techniques used by the teachers to organize the teaching activities, the methodsto be used to define the classroom rules, the behaviours been shown when facingsome problems, when directing and controlling the activities, students? successeconomic situation or the vision of approaching the students according to thecommunicating with the parents and the manners about the information ofdemocracy education. All of this data about our main and sub-problems have beencollected with the help of questionnaire called ? The Measuring Questionnaire OfThe Democratic Maner and Behaviours? .The frequency and percentage statistical systems have been used to find out theupper primary education teachers? democratic level of their manners and behaviours.The data of our study have shown that the upper primary educaton techers?manners and behaviours aren?t democratic manners and behaviours.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademede demokrasi eğitimi: İkinci kademe öğretmenlerin demokratik tutum ve davranışları sergileme düzeyleri (Kars ili örneği)
dc.title.alternativeDemocracy education in second echelon of primary schools: Levels of exhibiting democratic attitudes and behaviours of second echelon of primary school teachers ( Kars case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9016649
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211078
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess