Tarih öğretiminde oyun
dc.contributor.advisor | Çakmak, Mehmet Ali | |
dc.contributor.author | Doğanay, Gülüzar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:48Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374125 | |
dc.description.abstract | ÖZET Alan araştırması niteliği taşıyan bu araştırma giriş, üç ana bölüm ve sonuç olarak düzenlenmiştir. Oyunun bir teknik olarak kullanılmasının tarih öğretimindeki yeri ve önemine ilişkin bu araştırmada aşağıdaki noktaların aydınlatılmasına çalışılmıştır. Oyunun tanımı Oyunun kuralları nelerdir? Bazı eğitimcilerin oyun ile ilgili görevleri nelerdir? Çocuğun gelişimi üzerinde oyunun etkisi nedir? Tarih öğretimi alanında oyun bir teknik olarak nasıl kullanılabilir. Araştırmada bu sorulara cevap bulabilmek için yurt içi ve yurt dışı ilgili yayın ve araştırmalar taranmıştır. Oyunun bir teknik olarak tarih öğretiminde kullanımı ile ilgili örnekler sunulmuş, ayrıca diğer derslerde de şimdiye kadar kullanılan kart oyunları ve mektup ya da telgraf oyunları örneklendirilerek aktarılmıştır. Araştırma oyunun bir teknik olarak tarih öğretiminde kullanılması ile tarih derslerinin dahi ilginç ve zihinlerde daha kalıcı olabileceğini savunmaktadır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY This research which has the quality of an `area research` is designed as having three main parts. This research which is related to the place and importance of the game in the history teaching has been aimed a': making the following clear. Definition of the game What are theories of the game? What are many educator's gain ions about the game? How is the effect of the game on growth of a child? How can the game be used as a way about department of history teaching? In order to find answers to these questions, related literature was reviewed. Examples related to employing of the game as a way connected with history teaching was given, also playing at cards, letters or telegram in other lessons which are used until new was illustrated. The game defends the facts that though employing of the game as a way connected with the history teaching, history mesons could be much more interesting and would remain long time in the minds of people. ii | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tarih öğretiminde oyun | |
dc.title.alternative | The Game related to history teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.identifier.yokid | 116652 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113220 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |