Coğrafya öğretiminde soru-cevap yönteminin etkililiği
dc.contributor.advisor | Karabağ, Servet | |
dc.contributor.author | Işik, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:46Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374110 | |
dc.description.abstract | ÖZET Orta öğretim kurumlarında coğrafya dersinin öğretiminde soru-cevap yönteminin kullanılışı ve anlatım yöntemine göre etkililiğini belirlemeyi amaçlayan bu araştırına, survey yönlemine bağlı kalınarak gerçekleştirilmişin-. Araştırmanın örneklemini Kocaeli ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Çelik Halat Lisesinde öğlenini gören OH ve ''F sınıR öğrencileri oluşturmuştur. Bu örneklerin grupları seçilirken grupların denklik koşullarının sağlanmış olmasına dikkat edilmiştir. Araştırına 5 aşamada gerçekleştirilmiştir. Bunlar, ayrıntılı bir literatür taraması, örneklerin gruplarına uygulanan ön test, kontrol grubuna anlatını yöntemi deney grubuna jse soru cevap yöntemi ile, belirlenen konunun öğretimi, örneklerin gruplarına uygulanan son test ve son olarak elde edilen test sonuçlanılın diğer coğrafya öğretmenlerinin yardımı ile değerlendirilmesi şeklinde sıralanabilir. Elde edilen bulgular ise; anlatını yöntemi ile öğretini yapılan kontrol grubunda derse ilgisizliğin sürdüğünü ve test sonuçlarının düşük olduğunu, buna karşılık soru-cevap yöntemi ile öğretim yapılan deney grubunda derse karşı ilginin giderek arttığı ve test sonuçlarının da yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Böylece elde edilen yorumlar coğrafya öğretiminde soru-cevap yönteminin etkililiğinin yüksek olduğu yönündedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This sludy is on the efficiency of question-answer mclhod in the teaching of geography in sekondary. The sduty has been carried with the survey method. The subject group of this research is forned of 9I;. and 9F classes who study at Çelik Halat secondary school arfialitcd to national education at ministration in Kocaeli. While choosing the subject groups it has been given importance to the equality between the control and subject groups. This sereach has been carried out in 5 stages. Thesecan be listed as a detailed literatüre research I're-test given Iho the subject groups, teaching method to the subject group climate teaching final test atministert to subject ghroups and the evaluation of the tests resuitswith the help of geographic teachers. The results of the research have revealed the following the teaching methods ased in the control groups has not increased the interest of the students in the subject. The results of the tests aic not as high as expected. The question-answer method used in the subject group has ebanled students to have higher interest in geography than the student in the other group. And the test's resuits are also aigner in this group Hence, it has beeen proved that the question-answer method is an erficient method in geography teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Coğrafya öğretiminde soru-cevap yönteminin etkililiği | |
dc.title.alternative | Efficiency of question-answer method in the teaching geography | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Question-answer method | |
dc.subject.ytm | Geography teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 116662 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113266 | |
dc.description.pages | 195 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |