İlköğretim okulu yedinci sınıf öğrencilerinin okuma beceri ve alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik uygulamalı bir araştırma
dc.contributor.advisor | Özbay, Murat | |
dc.contributor.author | Luma, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:45Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374102 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma, Ankara Esentepe İlköğretim Okulu'nda 2000-2001 öğretim yılında, öğrenim görmekte olan yedinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, okuma hızı, okuma hataları ve alışkanlıklarını konu olan uygulamalı bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini, deney ve kontrol grubu olmak üzere toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın ana problemi, yedinci sınıf öğrencilerinin okuma beceri ve alışkanlıklarının geliştirilmesine yöneliktir. Öğrenciler, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılarak incelenmiştir. Kontrol grubuna, geleneksel yöntemlerle bir yıl boyunca okuma eğitimi uygulanmıştır. Deney grubu için ise daha yoğun ve yeni gelişmeler ışığında bir program geliştirilmiştir. Çalışmalar, bir öğretim yılı devam etmiştir. Programa başlamadan önce ön test uygulamaları yapılarak okuma düzeyleri tespit edilmiştir. Yıl sonunda uygulama tekrarlanmıştır. Okuma düzeylerinin tespiti sesli ve sessiz okuma biçiminde yapılmış olup, metinlerin hazırlanmasında ve seçilmesinde uzman görüşlerine baş vurulmuştur. Ayrıca okuma anketi uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları kısaca şöyle özetlenebilir: Araştırma bulgularına göre kontrol grubuna uygulanan geleneksel yöntemin sesli, sessiz okuma hızlarını ve anlama düzeylerini artırdığı sonucu çıkmıştır. Deney grubuna uygulanan programın da okuma becerilerini geliştirdiği, fakat deney grubuna uygulanan programın diğer programdan daha başarılı olduğu ortaya çıkmıştır. Okuma hatalarının ve olumsuz okuma davranışlarının her iki grupta da azaldığı, fakat deney grubu öğrencilerinin uygulanan program sonucu okuma hatalarının ve olumsuz okuma davranışlarının daha belirgin bir biçimde azaldığı görülmüştür. Öğrencilerin okuma hızlan ile okudukları metinleri anlama düzeyleri arasında pozitif ilişki varken, okuduğunu anlamayla okuma hataları arasında negatif ilişki bulunmuştur. Okuma anketinden, öğrencilerin okuma beceri ve alışkanlıkları hakkında bilgi edinmede yararlanılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This research is applied to, and includes the comprehension, reading speed, reading errors and reading habbits of the 7th grade students of Esentepe Primary School of the 2000-2001 Education year. The research students are totally 60 students whichare divided into as experiment group and control group. This research is an experimental research. The main problem of the research is to examine how to improve the 7th grade students' reading skills and reading habits. The students are observed in two groups as the experiment and control groups. A great attention is given to divide the groups in order not to have big gaps whicsh will cause observable differences between them. A traditional reading method is applied to the control group during whole year. On the other hand, a more intensive and more modern programme under the effect of the new technics is applied to the experiment group. The experimental studies wenton during an education year. Before starting the programme, a pre-test is applied to S S in order to find out the level of their reading. While trying to find out the level of Ss' reading, loud readring and silence reading technics are applied, the suggestions and the ideas of the experts or quthorities are taken into consideration to decide which texts will be read by the Ss. Also a reading quiz is applied to the Ss. The results of this research can be summarized as below. According to the research results, the traditional method applied to the control group increased the loud-silence reading speed and comprehension levels of the students. It can be find out that at the end of the method applied to the experiment group also improved the comprehension but the results of the last tests show that this group is more succesful than the other group. Reading errors and negative reading behaviours of both group are decreased, but att the end of the programme applied to the experiment group students, the reading errors and negative reading behaviours are reduced in a more specific way. tc yükseköğretim kumlu DOKÜMANTASYON MERKEZİAs a result, in both groups it has been find out that there's a meaningful relation between the reading skills, reading errors and negative reading behaviours as the outcomes of the inquiry. Also it has been find out that there is a negative relationship between loud- silence reading and comprehension in both groups. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu yedinci sınıf öğrencilerinin okuma beceri ve alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik uygulamalı bir araştırma | |
dc.title.alternative | Primary education school seventh class students reading skill and custom to develop directed practical one study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehension | |
dc.subject.ytm | Reading skills | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Reading habit | |
dc.identifier.yokid | 116931 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113285 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |