dc.contributor.advisor | Karabağ, Servet | |
dc.contributor.author | Ahmed, Mübeccel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:45Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374098 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bilim ve teknolojide ortaya çıkan gelişmelerin eğitim programlarına yansıması düzeyini saptamak ve program geliştirme sürecindeki gelişmeleri görmek için eğitim programlarının sürekli olarak değerlenebilmesi büyük önem taşımaktadır. Bilindiği gibi eğitim kurumlarının en önemli işlevlerinden biri çocuğu iyi bir vatandaş olarak yetiştirmektir. Coğrafya programının eksik yanlarının belirlenmesi için amaç, içerik, öğretim süreçleri ve değerlendirme açısından incelenmesi, geliştirilmesi ve coğrafya öğretiminde karşılaşılan sorunların hangi öğelerden kaynaklandığını bilimsel veriler ışığında belirlenerek giderilmesi gerekmektedir. Bu araştırma, Makedonya'da ilköğretimin beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarında uygulanan coğrafya öğretim programlarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Programın değerlendirilmesine yönelik öğretmenlerin görüş ve önerileri alınmıştır. Bu araştırma, araştırmanın amacına uygun olarak toplanan veriler ilgili kaynaklar ile anket sonuçlarına dayanmaktadır. Araştırmaya 2000 - 2001 öğretim yılında Makedonya'nın farklı bölgelerinden 34 ilköğretim okulunda beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarda görev yapan öğretmenler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlere uygulanmış anketlerin tümünün geri dönüşü gerçekleşmiştir. Uygulanan veri toplama aracı, kişisel bilgilerle ilgili 7 soru, coğrafya programının varolan durumuna yönelik 26 soru ve geleceğe yönelik 16 öneriden oluşmuştur. Veri toplama aracının geçerliliğinin ve güvenliğinin sağlanmasına özen gösterilmiştir. Toplanan bilgilerin işlenmesi ve istatistiksel analizler SPSS paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin frekans ve yüzdelikleri hesaplanmıştır. Araştırma `Problem`, `Yöntem`, `Bulgular ve Yorumlar`, `Sonuçlar ve Öneriler`olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın Problem bölümünde iiiCoğrafyaya ilişkin kuramsal bilgilere; Program, program çeşitleri, programın öğelerine ve Makedonya Cumhuriyeti 'nde ilköğretimde uygulanan coğrafya öğretim programlarına yer verilmiş ve problem ortaya konmuştur. Yöntem bölümünde, araştırmanın gerçekleştirilmesinde izlenen çalışmalar açıklanmıştır. Bulgular ve Yorumlar bölümünde öğretmenlerin Coğrafya Öğretim Programına ilişkin görüş ve önerileri ortaya konmuştur. Sonuçlar ve Öneriler bölümünde ise bulgulara dayalı sonuçlar dile getirilmiş ve elde edilen sonuçlar ışığında önerilere yer verilmiştir. iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Continual evaluations of educational programs are very important to find out the level of reflection of new developments in science and technology in the educational programs and to determine progresses in the program development processes. As it is known, one of the most important roles of the educational institutions is to raise children as a good citizen. In order to find out the deficiencies in the geography programs, such programs should be examined and developed in respect to their scopes, contents, educational processes and evaluations, and further types of elements causing problems in geography teaching should be determined under scientific studies and removed from these programs. This study is conducted to evaluate the geography programs applied in fifth, sixth, seventh and eighth grades of elementary education in Macedonia. Teacher's opinions regarding evaluation of the program are sought. This study is based on sources of data collected in appropriate to the scope of the study and results of the related polls. The study is conducted during 2000 - 2001 academic year, among the teacher's that were teaching in fifth, sixth, seventh and eighth grades of 34 different schools scattered all over Macedonia. All the questionnaires distributed to teachers were responded. Data collection questionnaires consist of; 7 questions on personal information's, 26 questions on existing conditions of geography programs, and 16 suggestions for future of the program. The SPSS package program performed the data processes and evaluations and statistical analysis. The frequencies and percentiles of data also were calculated. The thesis research is consist of four chapters, that are; `Problem`, `Methods`, `Findings and Comments`, and `Results and Suggestions`. In the Problem, theoretical information related to geography, program, varieties of programs, elements of programs, and geography programs applications in elementary educations in the Macedonia are explained and the problems are stated. In the Methods, studies performed during research are explained. In the Findings and Comments, teacher's opinions and suggestions regarding Geography Education Programs are given. And finally, in the Results and Suggestions, results of the findings are explained, and suggestions based on these results are listed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Makedonya Cumhuriyeti`nde ilköğretimde uygulanan coğrafya dersi öğretim programlarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The Evaluation of teaching programme belomgs to geography course at the primary schools in the Macedania | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geography lesson | |
dc.subject.ytm | Macedonian | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 116977 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113305 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı | |