Show simple item record

dc.contributor.advisorHassan, Azize
dc.contributor.authorGürdoğan, Burhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:44Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:44Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374094
dc.description.abstractÖZET Otel işletmesi içerisinde önbüro bölümünün işletme içerisinde beyin görevi gördüğü,işletmenin gelirinin büyük bir bölümünün bu bölüm tarafından elde edililip kontrol edildiği,bu bölümde çalışan işgörenlerin otel misafirleri ile sürekli yüzyüze diyalog halinde olduğu düşünülecek olursa bu bölümde görev yapan işgören ve yöneticilerin nitelikleri,eğitimleri ve eğitim ihtiyaçlarının önemi de ortaya çıkmaktadır.Teknolojinin ve bilginin sürekli yenilenip geliştiği bir dönemde önbüro yöneticilerinin bu gelişmeleri takip edip, işbaşında uygulamaları için eğitim hem bir araç hem de amaç olmaktadır. Bu çalışmanın amacı,önbüro yöneticilerinin görev ve sorumluluklarının ortaya konulması, bu görev ve sorumluluklara ilişkin eğitim programlarının otel işletmelerince uygulanıp uygulanmadığının araştırılması ;uygulanan eğitim tekniklerinin tespit edilip,bu tekniklerle verilen eğitimin yeterli olup olmadığının yanıtının bulunmaya çalışılmasıdır. Birinci bölümde önbüro bölümünün organizasyonu ve yönetimi ile ilgili bilgiler verilmeye çalışılmış ve önbüronun otel işletmesi içerisindeki rolü ve konumu açıklanmaya çalışılmıştır.İkinci bölümde önbüro bölümünde görev yapan yöneticilerin eğitimi,yetiştirilmesi,geliştirilmesi gibi kavramlar ve bu kavramlar içinde geliştirilen teknikler ve programlar eğitim ana başlığı altında verilmiştir.Üçüncü ve son bölümde ise yapılan uygulama ile ilgili bilgiler verilip uygulamanın sonuçları araştırmacı tarafından yorumlanıp konu ile ilgili öneriler sunulmuştur. Araştırma Ankara il sınırları içerisindeki dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri ile sınırlı tutulup,literatür taraması yapıldıktan sonra teorik bilgiler ortaya konulmuş,otel işletmelerinin çalışmaları karşılıklı görüşme ve anket yöntemi ile incelenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT Considering the duties of front office department within the hotel management as a brain of the body gathering and controlling the considerable part of hotel income, in which the employees are in direct contact with the hotel guests, the importance of qualification, education and the need for more education of the management staff of this department would be revealed. Following the today's rapid improvement of technology and knowledge must be the primary aim of the front office management for on the job applications. The purpose of this study is to state the duties and responsibilities of the front office management staff, to make a query for the applications of the educational programs regarding those duties and responsibilities by the hotel management and identifying the sufficiency of the applied methods and the sufficiency of the education given by those training methods. The first section of the report explains organization and management of front office and gives information about the role and part of front office within the hotel structure. Second part provides details about the education, training and improvement of front office management staffand explains the methods and programs applied for the mentioned subjects. The last third part is spared for the applications and the comments and suggestions on the applications by the writer. The research is restricted only by the four and five star hotels in Ankara. After an initial research of literature and explanation of the teorical knowledge, the operational practise of those hotels was observed by the help of the interview and questionnaire methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde önbüro bölümünde görev yapan yöneticilerin eğitimi, yetiştirilmesi ve geliştirilmesi ile ilgili bir yaklaşım ve bir uygulama
dc.title.alternativeAn Approach on the education, training and improvement of front office management staff in hotel organizations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmManager training
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmFront office
dc.subject.ytmManager training
dc.identifier.yokid113716
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113177
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess