Farklı ipliklerin kullanımı ile farklı dokuma sıklıklarının uygulanması sonucu belirlenmiş özelliklerde dokuma üretme projesinin öğretim teknikleri üzerinde bir araştırma
dc.contributor.advisor | Yazıcıoğlu, Yahşi | |
dc.contributor.author | Halhalli, Mebrure | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:42Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374078 | |
dc.description.abstract | ÖZET Günümüzde birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da bilgisayar kullanımı artış göstermekte, bilgisayar destekli eğitim programlan yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada tekstil endüstrisinin en önemli alt sektörlerinden birisi olan dokumacılık alanında eğitim alacak olan öğrencilere yönelik, teknik ve estetik tasarım işlemlerini teknolojik gereksinimlere en uygun biçimde kısa bir zamanda yapabilmelerine yardımcı olacak bir tasarım eğitimi program paketi geliştirilmiştir. Bu program paketi; İplik ve dokuma bilgileri, Hesaplama sonuçları, Desen renklendirme, Kumaş kesiti ve Detaylar olmak üzere beş formdan oluşmaktadır. Programda, iplik ve dokuma bilgileri formu kullanılarak dokunmak istenen kumaşın atkı ve çözgü numaralan, sıklıkları, iplik cinsleri, kumaşın eni ve boyu ile dokuma örgüleri bilgilerinin girilmesi suretiyle `Hesaplama Sonuçları` formuna geçilebilmekte ve dokunmak istenen kumaşın m2 ağırlığı ve hammadde miktarları belirlenebilmektedir. Desen renklendirme formunda ise istenilen sayıda dokuma örgüsü yan yana ve alt alta konularak renklendirme yapılabilmektedir. Renklendirilmiş olan desen, kumaş kesiti formunda iplik çaplarıyla orantılı bir şekilde kumaşın yüz ve ters görüntüleri görülebilmektedir. Ayrıca kumaş kesiti formunda bulunan detaylar butonu ile yapılmış olan tasarımın özet görüntülerine Çalışmada, programın işlerliği ve yetenekleri bir dizi örnek tasarım uygulaması yapılarak verilmiştir. ANAHTAR KELİMELER : Dokuma kumaş, Eğitim, Teknik tasarım, Estetik tasarım, Bilgisayar programcılığı, Sıklık, Atkı ve Çözgü ipliği | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Nowadays, using of computer is on the increase in education as in lots of fields and computer supported education programs are become widespread. m this study, a design education program, which will support weaving students for design the most convenient technical and aesthetic design processes in the shortest period, is constituted. The program is formed from five forms which are the yarn and weaving information form, the calculation results form, the pattern coloration form, the fabric cross-section form and the details form. In me program, with entering numbers of weft and warp, sets of weft and waqOdnds of yarn, width and length of fabric and knittings of weaving information into the yarn and weaving information form, can be passed into the calculation form Weight of m2 which will weave and amount of raw material which will use at fabric can be calculated in the calculation results form Fabric, which will weave, can be coloured with putting wanted amount of knitting of weaving side by side and one on top of the other, in the pattern coloration form. Right side and back side image of fabric can be seen in the fabric cross-section form in proportion to the diameters of yams. In eddraon, summary images of design can be seen at the details window in the fabric cross-section. m mis study, efficiency and capacity of the program was tested with practice of a serial example design. Key Words: Education, woven goods, technical design, aesthetic design, computer program, set of weft and warp, weft yarn, warp yarn | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.title | Farklı ipliklerin kullanımı ile farklı dokuma sıklıklarının uygulanması sonucu belirlenmiş özelliklerde dokuma üretme projesinin öğretim teknikleri üzerinde bir araştırma | |
dc.title.alternative | A Survey on the teaching technique of the woven manufacturing project determined by the use of various yarns and the application of different woven sets | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Weaving | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Computer aided design | |
dc.subject.ytm | Woven fabrics | |
dc.subject.ytm | Weaving techniques | |
dc.identifier.yokid | 116458 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113244 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |