Show simple item record

dc.contributor.advisorCafoğlu, Zuhal
dc.contributor.authorÖzkan, Seçil
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:41Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:41Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374070
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı bir tıp fakültesindeki öğretim üyelerinin tıp eğitimini ve sorunlarını algılamasına yönelik durum saptaması yapmaktır. Araştırma 2001-2002 Eğitim-Öğretim yılında uygulanan tanımlayıcı niteliksel bir araştırmadır. Gazi Üniversitesi Tıp fakültesindeki öğretim üyeleri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Evren öğretim üyelerinin bulundukları bölümlere ve akademik unvanlarına göre tabakalandırılara, rasgele örnekleme yöntemiyle örneklem seçilmiştir. Örnekleme giren 30 öğretim üyesi ile görüşülmüştür. Öğretim üyeleri ile yüzyüze görüşme yöntemi ile görüşme formu doldurulmuştur. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır: 1. Öğretim üyeleri tıp bilimini ve tıp eğitiminin amaçlarını nasıl algılıyorlar? 2. Öğretim üyelerinin Türkiye'deki tıp eğitimi sorunlarını algılamaları nasıldır? Araştırma kapsamında görüşülen 30 öğretim üyesinin %50.0'si 33-41 yaşlan arasındadır. 21 kişi (%70.0) erkek, 9 kişi (%30.0) kadındır. 30 öğretim üyesinden %90'ı tıp bilimi için pozitif bir bilimdir demiştir. Görüşmelerin tamamında tıp eğitiminin amacı sorusuna katılımcılar ilk olarak `iyi bir hekim` yetiştirmek demişlerdir. 30 Öğretim üyesinden %56.6'sı `birinci basamakta bireye ve çevreye yönelik koruyucu hekimlik yapabilmek` amacını amaçlan içerisinde saymıştır. Türkiye'deki tıp eğitimindeki sorunlardan 30 kişiden yansı (%50.0) öğrenci sayısının fazlalığını, yaklaşık üçte biride (%33.3) öğretim üyesi niteliğinin düşüklüğünü ifade etmiştir. Öğretim üyelerinin % 43.3'ü (13 kişi) programlı bir eğitici eğitimi almış, %56.7 (17 kişi) almamıştır. Öğretim üyelerinin programlı bir eğitici eğitimi kursu alması gerektiğini düşünen 28 kişi (%93.3) iken, %6.7'si (2 kişi) böyle bir eğitimin gereksiz olduğunu belirtmişlerdir.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study was to describe perceptions of faculty members about medical education and its problems. This is a descriptive study conducted during the 2001-2002 school year. Subjects were 30 randomly selected faculty members from among 281 faculty in the Medical School of Gazi University. A semi-structured interview was conducted by researcher. This study sought answer to following questions: 1. What are the perceptions of faculty members regarding the aims of medical science and education? 2. What are the perceptions of faculty members about problems of medical eduction in Turkey? The 50% of 30 faculty members whose chosen for this study were between 33- 41years old. 21 persons (70%) were male, 9 persons (30%) were female. Medical science was precievedes a positive science by 90% of faculty members. To describe the purpose of medical education, faculty members consistently emphasized educating `a good physician`. `Being able to practice individual and environmental preventive medicine in the primary care services` was described as a main objective of medical education by 56.6% of faculty members. For the problems of medical education in Turkey, half of the 30 persons (50.0%) determined the higher number of students, nearly 33.3% of faculty members determined the low quality of members. 43.3% of faculty members (13 person ) had taken in a programmed course of training of trainers, %56.7 (17 person) had not. The number of faculty members who think that it is necessary for them to take a programmed course of training of trainers was 28 (93.3%) and 6.7% (2 persons) of them determined that it was not necessary.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTıp fakültesindeki öğretim üyelerinin tıp eğitimini ve sorunlarını algılamalarına yönelik bir durum araştırması
dc.title.alternativeA Research about medical education and its problems according to medical faculty members perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation-medical
dc.subject.ytmEducation problems
dc.identifier.yokid116666
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113268
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess