İlköğretim okullarında yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda hazırlanan 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ilköğretim okullarının 6. ve 7. sınıflarda yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda okutulan Sosyal Bilgiler dersini, öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek, programın olumlu ve olumsuz yönlerini incelemek amaçlanmıştır.Araştırma, Kars ili ve ilçelerinde bulunan İlköğretim Okullarında, 6 ve 7. sınıflarda Sosyal Bilgiler dersini okutan 50 öğretmen üzerinde anket yöntemiyle yürütülmüştür. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler, istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve yorumlanarak sonuçlar ortaya konmuştur.Ankete katılan öğretmenlerin %96'sı, programdaki kazanımların öğrencilerin üst düzeyde düşünme becerilerini geliştirdiğini bildirmişlerdir. Ayrıca, öğretmenlerin %92'sinin de programın öğrencilerin problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirdiği fikrinde oldukları saptanmıştır.Araştırmanın sonuçları, öğretmenlerin program hakkında yeterli bilgiye sahip olduklarını, özellikle de programın kazanım ve içerik boyutunu olumlu bulduklarını ortaya çıkarmıştır. Bunun yanında, araç-gereç yetersizliği, zamanın kısıtlı oluşu ve sınıfların kalabalık oluşu gibi eksikliklerin programın başarısını olumsuz etkilediği görüşü de ağırlıklı olarak belirlenmiştir. In this study, it?s intended to evaluate the program in the view of teaching Social Studies teachers, their opinion about the program to examine positive and negative aspects.In our research, the survey method was carried out on 50 Social Studies teachers that using the method in their 6th and 7th classes in Kars city center and its towns.96% of the participants stated that the program have developed the students? thinking-skills in the high levels. In addition, 92% of the the teachers agreed that the program developed students? problem solving and decision-making capabilities.The results of the survey showed us that teachers have enough information about the program, they also have a positive aspect about the program?s content and acquisition methods. On the other hand, it is also determined that some shortages such as lack of equipment, limited in time, crowded classes affected the success of the program negatively.
Collections