Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkuş, Cevdet
dc.contributor.authorÖztürk, Sevgi
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:34Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:34Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374022
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim okullarının 6. ve 7. sınıflarda yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda okutulan Sosyal Bilgiler dersini, öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek, programın olumlu ve olumsuz yönlerini incelemek amaçlanmıştır.Araştırma, Kars ili ve ilçelerinde bulunan İlköğretim Okullarında, 6 ve 7. sınıflarda Sosyal Bilgiler dersini okutan 50 öğretmen üzerinde anket yöntemiyle yürütülmüştür. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler, istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve yorumlanarak sonuçlar ortaya konmuştur.Ankete katılan öğretmenlerin %96'sı, programdaki kazanımların öğrencilerin üst düzeyde düşünme becerilerini geliştirdiğini bildirmişlerdir. Ayrıca, öğretmenlerin %92'sinin de programın öğrencilerin problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirdiği fikrinde oldukları saptanmıştır.Araştırmanın sonuçları, öğretmenlerin program hakkında yeterli bilgiye sahip olduklarını, özellikle de programın kazanım ve içerik boyutunu olumlu bulduklarını ortaya çıkarmıştır. Bunun yanında, araç-gereç yetersizliği, zamanın kısıtlı oluşu ve sınıfların kalabalık oluşu gibi eksikliklerin programın başarısını olumsuz etkilediği görüşü de ağırlıklı olarak belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it?s intended to evaluate the program in the view of teaching Social Studies teachers, their opinion about the program to examine positive and negative aspects.In our research, the survey method was carried out on 50 Social Studies teachers that using the method in their 6th and 7th classes in Kars city center and its towns.96% of the participants stated that the program have developed the students? thinking-skills in the high levels. In addition, 92% of the the teachers agreed that the program developed students? problem solving and decision-making capabilities.The results of the survey showed us that teachers have enough information about the program, they also have a positive aspect about the program?s content and acquisition methods. On the other hand, it is also determined that some shortages such as lack of equipment, limited in time, crowded classes affected the success of the program negatively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda hazırlanan 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher opinions about the 6th and 7th classes social studies education program prepared according to the constructivist approaches in the primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.identifier.yokid343926
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253637
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess