Show simple item record

dc.contributor.advisorSafran, Mustafa
dc.contributor.authorSağiroğlu, Ali Zafer
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:33Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:33Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374016
dc.description.abstractSosyal Bilgiler ve Tarih eğitimi ile ilgili çalışmalar ülkemizde henüz çok yenidir. Diğer taraftan geleneksel olarak yürürlükte olan uygulamalar ise değişen çağın ve yeni eğitim anlayışlarının gereklerine cevap verememektedir. Geleneksel tarih eğitimi anlayışı bilgi aktarmaya yönelik olarak uygulanmakta, bu durum ise öğrencilerin ezberci bir tutum takınmalarına neden olmaktadır. Öğrenciler kendilerine geçmişle ilgili olarak sunulan tarihi bilgilerin ne işe yaradığını bilememekte, bu bilgileri anlamlı hale getirememektedirler. Bu nedenle tarih eğitimi anlayışı ile ilgili köklü değişikliklere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu değişikliklere cevap olabilecek alternatif eğitim anlayışlarından biri de Son yıllarda yoğun ilgi görmeye başlayan yapıcı öğrenme modelidir. Bu model epistomolojik alandan başlayarak program, sınıf ortamı, öğretmen, ölçme-değerlendirme gibi farklı ve çeşitli alanlarda alternatif çözüm önerileri teklif etmektedir. Temel olarak bilginin insan zihninde yapılandırıldığını savunan yapıcı model, öğrenci merkezli bir eğitim anlayışını savunmaktadır. Tarih eğitimi ile ilgili olarak ise öğrencinin tarihi bilgiyi ezberlemesinden ziyade, tarihi bilgi vasıtası ile bir takım bilişsel beceriler geliştirmesini ön görmektedir. Eleştirel ve analitik düşünebilme, doğru karar verebilme ve problem çözebilme gibi bilişsel becerilerin kazandırılması için tarihi bilgiyi bir araç olarak kabul eden bir anlayış söz konusudur. Yapıcılık ile ilgili çalışmaların artması ile bu çalışmaların ışığında yapılacak tarih eğitimi ile ilgili uygulamaların alan için verimli sonuçlar ortaya koyacağı kanaatini taşımaktayız.
dc.description.abstractGenerally, Social Studies and History teaching studies in Turkey are just at the begining. On the other hand, the existing applications are not sufficient for the needs of news in the world. Traditionally, history teaching is accepted as a transfer of historical knowledge. This kind of attitude led the students to memorize. Students could not comprehend the meaning and importance of the historical knowledge. Therefore, there is necessary radical change in the attitude towards the teaching history. One of the alternative educational understanding is constructivist learning theory which is one of the most popular theory in the world in recent years. Constructivist learning theory have many alternative proposal about the deficiencies of the traditional education system. Constructivism, essentially, defends the point of view that knowledge is constructed in the mind of human, so education should be programmed at the center of student. In teching history, it offers the development of student's mind by the way historical knowledge, instead of memorization. There is an understanding that using historical knowledge as a tool to develop some mental skills like critical thinking, making true decision. We hope the opinion that the application of constructivist ideas to the teaching history will enhance the quality of the area. ûen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapıcı öğrenme modelinin (constructivist teaching model) sosyal bilgiler dersindeki tarih ünitelerine uygulanması
dc.title.alternativeThe Application of constructivist learning model to the units of history in the social studies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid116640
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113226
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess