Show simple item record

dc.contributor.advisorOruç, Şerif
dc.contributor.authorÖkten, Mehtap
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:28Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:28Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373984
dc.description.abstractÖZET Türkiye'de yabancı dil öğretimine katkıda bulunacağı düşüncesiyle bu çalışmada, `Almanya'da İletişim Temelli Yabancı Dil Öğretimi Hakkında Güncel Yaklaşımlar` araştırılmıştır. Araştırmanın ilk aşamasında, günümüze kadar yabancı dil öğretiminde kullanılan önemli metotlardan dilbilgisi-çeviri metodu, direkt metot, bilişsel öğrenme metodu, işitsel-dilsel metot, işitsel-görsel metot, iletişimsel metot ve seçmeli (eklektik) metot incelenerek genel bilgi verilmiştir. İkinci aşamada, ilk olarak Almanya'da yabancı dil öğretimi ve Almanya'da iletişim temelli yabancı dil öğretiminin tarihsel gelişimi araştırılmıştır. Daha sonra Almanya' daki çeşitli yaklaşımlardan yola çıkılarak iletişim temelli yabancı dil öğretimi incelenmiştir. Geniş bir literatür taraması sonucu bu konu, dilin kullanımı, hedef belirleme, içerik ve konu seçimi, öğretmen ve öğrencinin rolü, bireyselleştirme, durumsallık, alıştırmalar, ödevlendirme, sosyal formlar ve öğretim teknikleri, kelime hazinesi ve telaffuz başlıkları altında bölümler halinde ortaya koyulmuştur. Son aşamada ise Almanya'da yabancı dil öğretiminde önemli yeri olan ve temelde ortak özellikler gösteren Hans Eberhard PIEPHO, Gerhard NEUNER, Gabriele POMMERIN ve Albert RAASCH'ın yaklaşımları ayrıca ele alınmıştır. İletişim temelli yabancı dil öğretimi ile ilgili yaklaşımlarda özellikle vurgulanan, yabancı dil öğrencilerine her şeyden önce iletişimsel yeterlik, yani öğrendikleri yabancı dili gerçek hayatta iletişim aracı olarak kullanabilme yeteneği kazandırılması gerekliliğidir.
dc.description.abstractABSTRACT `Daily Approach About Communication Based Education of Foreign Languages in Germany` has been studied in the thought of aid on Education of Foreign Language in Turkey. Grammar-translation methods, direct method, agnostic learning method, phonetic- linguistic method, phonetic-visual method, communicative method and eclectic method used in Education of Foreign Language until now, has been researched and general information given in the first stage of the study. In the second stage, firstly the Education of Foreign Language and Communication Based Education of Foreign Languages in Germany has been studied. Afterwards, various approaches on Communication Based Education of Foreign Languages has been studied. As a result of a wide range study on literature, this subject has been presented by chapters under the headlines of use of language, target designation, selection of contents and subject, role of instructor and student, individualism, situation, practices, obligation, social forms and teaching techniques, word treasury and pronunciation. In the last stage, the approaches of Hans Eberhard PIEPHO, Gerhard NEUNER, Gabriele POMMERIN and Albert RAASCH, who are important to Education of Foreign Language in Germany and relatively close on the basis, has been separately studied. Subject specially stressed in the approaches about Communication Based Education of Foreign Languages is obtaining communication capacity to the students of Foreign Language, which means using the learned foreign language in everyday life as a communication tool.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAlmanya`da iletişim temelli yabancı dil öğretimi hakkında güncel yaklaşımlar
dc.title.alternativeDaily approach about communication based education of foreign languages in Germany
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAlman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid113852
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113203
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess