dc.contributor.advisor | Çevik, Suna | |
dc.contributor.advisor | Belgin, Erol | |
dc.contributor.author | Yükrük, Serap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:27Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373972 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programı Anabilim Dalı son sınıf öğrencilerinin, ders programlarında yer alan ses eğitimi derslerinde edindikleri bilgi ve becerileri öğretmenlik uygulamalarında, sınıf ortamına yansıtma durumlarının saptanması ve bu becerilerin dayandığı ses ve konuşma özelliklerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim dalının 2000-2001 öğretim yılı ikinci yarıyılı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında öğretmenlik uygulamalarını yapan 53 son sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bu gruptan raslamsal olarak seçilen 25 müzik öğretmeni adayı ise örneklem grubunu teşkil etmektedir. Araştırmada durum tespitine yönelik bir model esas alınmış, veriler, gözlem, anket, laboratuar koşullarında ses ve konuşma özellikleri tespiti yoluyla toplanarak işlenmiş, çözüm ve yorumunda ise betimsel istatistik yöntemlerinden, ayrıca problem durumuna açıklık getirmek amacıyla görüşme tekniğinden de yararlanılmıştır. Araştırmada; müzik öğretmeni adaylarının öğrenim süreçlerinde yer alan ses eğitimi derslerinde edindikleri bilgi ve becerileri sınıf ortamına nasıl yansıtabildiklerini belirlemek amacıyla, ses eğitimi derslerinde kazandırılması hedeflenen temel davranışlara dayanan bir gözlem formu geliştirilmiştir. Buradan elde edilen sonuçlar, müzik öğretmeni adaylarının kendi algısal değerlendirmeleri ile birlikte sunulmuştur. Örneklem taramasıyla, laboratuar ortamında `Computerized Speech Laboratory` programı kullanılarak elde edilen ses ve konuşma özellikleri değerlendirme formu çerçevesinde elde edilen bulgularda yorumlanmıştır. Elde edilen bulguların işlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t değeri hesaplamalarından yararlanılmıştır.11 Araştırmadan elde edilen önemli sonuçlar kısaca şöyledir: Müzik öğretmeni adaylarının `Ses Üretiminde Bedensel ve Zihinsel Hazırlanmışlık Durumunda Solunumu Doğru Kullanma` durumları, uzman ses eğitimcilerine göre %48 oranında, müzik öğretmeni adaylarının görüşlerine göre ise %52 oranında büyük ölçüde doğru kullanıldığı yönündedir. Bunun yanında uzman görüşleriyle %44, aday öğretmenlerin görüşleriyle %40 oranında kısmen doğru kullanıldığı yönündedir. Müzik öğretmeni adaylarının uygulama okullarında işledikleri müzik dersinde `Sesi Doğru Yerde, Doğru ve Temiz Olarak Üretme, Rezonans Bölgelerini Kullanarak Büyütme, Zenginleştirme` becerisinde, gözlem ile elde edilen sonuçlarla anket sonuçları arasında büyük bir benzerlik olduğu ve ders programlarında önceden belirlenen hedefe yönelik olarak hedef davranışların uzmanlara göre %44, adaylara göre ise %52 oranında yeterli düzeyde kazanılmadığı belirlenmiştir. `Şarkı Öğretimi Sürecinde Doğru Ses Üretimine Yönelik Örnekleri Yeterli Zaman Dilimi İçinde Kullanma` durumunda, uzman görüşlerine göre adayların %16'sı, adayların kendi algısal değerlendirmelerine göre ise %40'ı büyük ölçüde yeterlidir. Aynı şekilde `Doğru Zamanda, Doğru Önermeler Yaparak Sınıftaki Bireyleri Yönlendirme` durumlarında da uzman görüşleri ile %12 adaylara göre ise %52 oranında büyük ölçüde yeterli oldukları belirtilmiştir. `G.Ü.G. E.F. Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında Almış Olduğunuz Ses Eğitimini, Süre Bakımından Müzik Öğretmenliğinin Gerekleri Doğrultusunda Yeterli Buluyor musunuz?` sorusuna müzik öğretmeni adaylarının % 56'sı `kısmen` % 20 'si `yetersiz` olarak cevap vermişlerdir. Laboratuar bulgularına göre, araştırma grubunda yer alan 17 kız ve 8 erkek öğrencinin dışardan eksternal palpasyonla (elle dokunarak tanımlama) muayenesinde, larenks anatomik yapısında bir asimetrinin ya da anormal bir yapının olmadığı,örneklem grubunda yer alan kız öğrenciler arasındaki ortalama fonasyonIll süresinin 15,47 ± 3,71 saniye olduğu, erkek öğrenciler arasında ise 17,13 ± 4,26 saniye olduğu tespit edilmiştir. Araştırma gurubunda yer alan kız öğrencilerin büyük çoğunluğunda harmonik yapı normal olmakla birlikte, düzensiz harmonik yapı oram da oldukça yüksektir. Harmonik yapı düzeni zengin olan aday ise yoktur. Erkeklerde ise, adayların yarısında harmonik yapı düzeni zengin olarak tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT This survey is carried out to find out the state of at Gazi University, Faculty of Teacher Training, Music Teachers' Program Main Branch final year students reflecting the information and skills they have acquired in the acoustic training lessons taking place in the lesson schedules into teaching applications and to determine the acoustic and speech characteristics on which these skills are based. The scope of the survey consists of 53 Gazi University Faculty of Education, Music Teachers' Program Main Branch 2000-2001 second semester final year students, performing their teaching practice at primary and intermediate education institutions attached to the Ministry of National Education. 25 candidates for becoming music teachers who were chosen at random among this group form the sampling group. In the survey, a model aiming at case determination is taken as a base, data is processed by collecting by means of monitoring, questionnaires, establishing acoustic and speech characteristics in laboratory environments, and descriptive statistic methods in solution and interpretation, and interview method to clarify the state of problem were utilized. In the survey, a monitoring form based on the basic behaviors aimed to be conducted in the acoustic training lessons is developed, in order to determine how the candidates for becoming music teachers reflected the knowledge and the skills, which they acquired in their acoustic training lessons taking place in their training period, into class environment. The results acquired hence, are presented along with the candidates' own perceptive assessments. Findings acquired in accordance with the assessment form for acoustic and speech characteristics acquired in laboratory environment by using `Computerized Speech Laboratory` program by sample inquiry were also interpreted. In the process on the acquired findings, arithmetical medium, standard deviation and t value calculations are utilized. ^^S»;V Important results obtained in the survey are briefly as follows: As for the case of `Accurate Usage of Respiratory in Case of Physical and Mental Readiness in Voice Production` of the candidates for becoming music teachers, it is mostly used accurately at a rate of 48% according to expert acoustic trainers, and 52% according to the candidates for becoming music teachers. Besides, according to the experts, it is used partly accurately at a rate of 44%, and 40% according to the candidate teachers. It is found out that candidates for becoming music teachers, in the lessons they give in their schools of practice in `Producing Sound At the Appropriate Place, Accurately and Clearly, Fostering by Using the Places of Resonance, Enriching` skills, there is a great similarity between the results acquired by monitoring and the questionnaire results, and directed to the predetermined targets in the lesson schedules, the targeted behaviors according to the experts were acquired at an adequate level at a rate of 44%, 52% according to the candidates. In the case of `Using the Examples Aimed at Accurate Sound Production in The Process of Song Teaching in Sufficient Time Interval`, according to the experts 16% of the candidates and according to the candidates' own perceptive assessments 40% of the candidates are mostly sufficient. Likewise, in case of `Channeling the Individuals in the Class by Making Accurate Recommendations at the Accurate Time`, it is found out that they are mostly sufficient at a rate of 12% according to the experts, and 52% according to the candidates. To the question `Do you consider the Acoustic Training You Have Aquired at G.Ü.G. E.F. Music Teachers' Training Main Branch Sufficient in Accordance With the Needs of Music Teachers in Time Point of View?`, 56% of the music teacher candidates answered `partly` and 20% of the students answered `insufficient`.VI According to the Laboratory findings, there was not an asymmetry or an abnormal structure in the anatomic structure of the larynx in an inspection made with external palpation on 17 female and 8 male students, and, the average phonation time is determined to be 15.47 ± 3.71 seconds among the female students, and 17.13 ± 4.26 seconds among the male students. Although the harmonic structure among most of the female students in the survey group was normal, the proportion of irregular harmonic structure was also high. There was not a candidate whose harmonic structure system was rich. Among the male, harmonic structure system was found to rich in half of the candidates. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik öğretmenliği Anabilim Dalı son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasında sınıf ortamında seslerini kullanma becerileri | |
dc.title.alternative | Gazi University faculty of education music teaching program main branch the seniors ability of usage of their voices in teaching application in classroom | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Classroom environment | |
dc.identifier.yokid | 116644 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113228 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı | |