Show simple item record

dc.contributor.advisorDindar, Halil
dc.contributor.authorTeker, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:25Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:25Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373957
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan 4 ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi dersinde, eğitim araç-gereçlerini kullanma durumlarını ve eğitim araç-gereçlerinin etkili kullanımı konusunda hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, Ankara İl merkezinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında görev yapan, 4 ve 5. sınıf fen bilgisi dersine giren öğretmenler oluşturmakta olup; örneklemini ise küme yöntemi ile seçilen ilköğretim 4 ve 5. sınıf fen bilgisi dersini işleyen toplam 120 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada kullanılan veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ve çoğaltılan anketlerle toplanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde yüzde, frekans ve kay-kare testi kullanılmış; aritmetik ortalama ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Öğretmenlerin eğitimleri sırasında eğitim teknolojisi ya da eğitim araçları ile ilgili herhangi bir ders alma ve mesleği sırasında eğitim araç-gereçlerinin kullanımı konusunda hizmet-içi eğitim kursuna katılma durumlarına göre, görüşleri arasında 0,05 anlamlılık düzeyinde fark olup olmadığını belirlemek için `X2` testi uygulanmıştır. Ayrıca bu değerlendirmeleri elde etmek için SPSS (Statistical Packet for The Social Sciences) isimli bilgisayar programı kullanılmıştır.
dc.description.abstract11 SUMMARY This research is done in order to determine the usage vondition of the training materials in the technology lessons, by the primary school teachers who are in cherge of the- fourth and fifth classes and the need for the teachers to have vocational training regarding the efficient usage of the training materials. The research is a deseriptiive study. The research universe is composed of the teachers who are on duty in the primary schools, in the Ankara province center, under the Ministry of National Training, teaching technology lesson in the fourth and fifth classes; while the sample is composed o the total 120 teachers, teaching technology in the fourth and fifth classes of the primary schools, chosen by the set technic. The data used in the research are gathered by the questionaires developed and augmented by the researcher. In the evaluation of the gathered data percentage, frequency and chi-square test were used; arithmetic average and standard deviation were counted. `X2` test was applied in order to determine whether there is a difference or not in the 0,05 meaningness level within the teacher' convictions; in order to their conditions of whatever lessons regarding education technology or training materials that they look during their own education; and the participation of the vocational training courses regarding the usage of the training materials during their profession. Moreover in order to achieve these evaluations a computer programme named, SPSS (Statistical Packet For The Social Sciences) was used. ?EC. YÜKSIKÖÖMT* KUEÖU8-en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnkara ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi dersinde eğitim araç-gereçlerini kullanma durumlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeInterpretation of Ankara central preliminary schools 4 and 5. clases teachers utilization level of education tools and materials in physical science course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEquipments
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid116944
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113290
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess