Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, İzzet
dc.contributor.authorSaylem, Tamer
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:24Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:24Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373949
dc.description.abstractÖZET Elektronik ticaret günümüzde önemli bir yer edinmiştir. Özellikle orta vadede geleneksel pazarlama yöntemleri ile yarışabileceği varsayımları bulunmaktadır. Elektronik ticaret ile ilgili çalışmalarda elektronik ticaretin, toplam ticaret içinde önemli yer tutacağı belirtilmektedir. Bu düşüncelerle hareket edilerek yapılan çalışmada, ülkemizde bulunan işletmelerin, pazarlama yöneticilerinin elektronik ticaret konusunda eğitim ihtiyacım incelemek amaçlanmıştır. Özellikle işletmelerden tüketicilere veya işletmelerden işletmelere yapılan elektronik ticaret göz önüne alınmıştır. Çalışma hazırlanırken, elektronik ticaret alamnda yönetici eğitimi konusuyla ilgili yapılan çalışmalara başvurularak, yönetici eğitimi hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra ki bölümde ise pazarlama yöneticilerinin elektronik ticaret konusunda eğitim ihtiyacım incelemek için yapılan anketin sonuçlan açıklanmıştır. Uygulanan anket sonucunda pazarlama yöneticilerinin % 15'lik kısmının elektronik ticaret hakkında eğitim aldığı, % 85'lik kısmının ise bu konuda henüz bir eğitim almadığı belirlenmiştir. Elektronik ticaret konusunda eğitim almamış olan pazarlama yöneticilerinin % 65'i bu konuda eğitim ihtiyacı duyduğunu, % 70'lik kısmı ise eğer böyle bir eğitim yapılırsa katılmak istedikleri belirlenmiştir. Elektronik ticaret eğitim ihtiyacı hissedenlerin eğitim ihtiyacı hissetmeyenlere göre, elektronik ticaret eğitimi isteyenlerin elektronik ticaret eğitimi istemeyenlere göre bariz şekilde fazla olması, bu konuda çeşitli eğitim faaliyetlerinin yapılması gerektiğini göstermektedir. Eğer yöneticilere yönelik elektronik ticaret faaliyetleri, kamunun ilgili kurumları tarafından bir ticari strateji unsuru olarak kabul edilirse, bu konuda her yerde örgütlenmiş ticaret ve sanayi odalarından yardım alınması yararlı olacaktır.
dc.description.abstractSUMMARY Electronic commerce (e-commerce), has been became important in today's world. Especially, in the near future, it is estimated that it will compete with traditional marketing methods. Studies related to e-commerce reveals that it will constitute a significant amount of the total commerce. With those facts in mind, this study tries to investigate the educational needs of companies and marketing managers in our country about e-commerce. Especially, business-to-consumer and business-to-business ^-commerce have been investigated. During the study, research in manager education about e-commerce was reviewed and information is given on the education of managers. In the second part, the results of the questionnaire to investigate the educational needs of marketing managers about e-commerce were explained. The results of the questionnaire showed that 15 % of marketing managers took education about e-commerce and 85 % of them did not take any education yet. Of those who didn't take any education, 65 % expressed that they wanted to take such an education, and 70 % said that they wanted to join such an educational activity if provided. The fact that those who needs education in e-commerce are more than those who don't, and those who want to take such an education are significantly more than those who don't, shows that it is necessary to perform educational activities on this issue. If the relevant public institutions accept the activities of e-commerce focusing managers as a strategic issue, it will beneficial to get help from the several organized commerce and industry chambers. IIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama yöneticilerine yönelik elektronik ticaret uygulamaları eğitimi ihtiyacının belirlenmesi ve Gebze işletmeleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeDetermination of educational needs focusing marketing managers about activites of electronic commerce and investigate on Gebze's companies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDış Ticaret Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTraining needs
dc.subject.ytmOrganizational development
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmManager training
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid113722
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113183
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess