Turist rehberliği lisans eğitiminin akademisyenler, turist rehberleri ve lisans bölümü öğrencilerinin bakış açısı ile değerlendirilmesi: Karşılaştırmalı bir analiz
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde öğretim programlarının, eğitimdeki paydaşların ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde ve çağın şartlarına göre güncel hale getirilmesi, bu programlarda öğrenim gören öğrencilerin iyi bir şekilde yetişmelerinin yanında, kaynakların daha etkili kullanımı bakımından da son derece önemli olduğu bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye'de lisans düzeyinde eğitim veren turist rehberliği öğretim programlarının analiz edilmesi ve var olan programlardaki sorunların çözümüne yönelik yeni bir program önerisi sunmaktır. Bu gaye doğrultusunda, çalışmada öncelikle turist rehberliğinin ve güncel öğretim programlarının değerlendirmesi üzerine alan yazın taraması yapılmıştır. Uygulama aşamasında, lisans düzeyinde öğrenim gören turist rehberliği öğrencilerine, bu alanda eğitim veren akademisyenlere ve turist rehberlerine uygulanmak için üç farklı çalışma hazırlanarak, paydaşlardan anket tekniği ile veriler toplanmıştır. Toplanan veriler kapsamında turist rehberliği eğitiminde yer alan paydaşların ders müfredatlarına, stajlara ve yurt içi gezilere bakış açıları arasında anlamlı boyutta bir farklılık olup olmadığını tespit etmek ve turist rehberliği eğitimi hakkındaki kişisel gözlemlerini öğrenmek hedeflenilmiştir. Nowadays, it's known that updating the curriculum in a way that meets the needs of the stakeholders in education and according to the conditions of the age is not only important for the students who are educated in these programs, but also for the more effective use of resources. The aim of this study is to analyze the curriculum of tourist guide at the undergraduate level programs in Turkey and to make a new program proposal for the solution of problems in existing programs. In line with this aim, the literature review was carried out primarily on the evaluation of tourist guidance and current education programs. During the application phase, data were collected from stakeholders using a survey technique by preparing three different studies to be applied to undergraduate level tourist guidance students, academicians teaching in this field and tourist guides. Within the scope of the data which collected, it is aimed to determine whether there is a noticeable difference between the perspectives of the stakeholders involved in tourist guidance training on the curriculum, internships and domestic trips and to learn their personal eyes about tourist guidance education.
Collections