Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahbaz, Ramazan Pars
dc.contributor.authorAşkin, Sabiye
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:20Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:20Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373923
dc.description.abstractGünümüzde öğretim programlarının, eğitimdeki paydaşların ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde ve çağın şartlarına göre güncel hale getirilmesi, bu programlarda öğrenim gören öğrencilerin iyi bir şekilde yetişmelerinin yanında, kaynakların daha etkili kullanımı bakımından da son derece önemli olduğu bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye'de lisans düzeyinde eğitim veren turist rehberliği öğretim programlarının analiz edilmesi ve var olan programlardaki sorunların çözümüne yönelik yeni bir program önerisi sunmaktır. Bu gaye doğrultusunda, çalışmada öncelikle turist rehberliğinin ve güncel öğretim programlarının değerlendirmesi üzerine alan yazın taraması yapılmıştır. Uygulama aşamasında, lisans düzeyinde öğrenim gören turist rehberliği öğrencilerine, bu alanda eğitim veren akademisyenlere ve turist rehberlerine uygulanmak için üç farklı çalışma hazırlanarak, paydaşlardan anket tekniği ile veriler toplanmıştır. Toplanan veriler kapsamında turist rehberliği eğitiminde yer alan paydaşların ders müfredatlarına, stajlara ve yurt içi gezilere bakış açıları arasında anlamlı boyutta bir farklılık olup olmadığını tespit etmek ve turist rehberliği eğitimi hakkındaki kişisel gözlemlerini öğrenmek hedeflenilmiştir.
dc.description.abstractNowadays, it's known that updating the curriculum in a way that meets the needs of the stakeholders in education and according to the conditions of the age is not only important for the students who are educated in these programs, but also for the more effective use of resources. The aim of this study is to analyze the curriculum of tourist guide at the undergraduate level programs in Turkey and to make a new program proposal for the solution of problems in existing programs. In line with this aim, the literature review was carried out primarily on the evaluation of tourist guidance and current education programs. During the application phase, data were collected from stakeholders using a survey technique by preparing three different studies to be applied to undergraduate level tourist guidance students, academicians teaching in this field and tourist guides. Within the scope of the data which collected, it is aimed to determine whether there is a noticeable difference between the perspectives of the stakeholders involved in tourist guidance training on the curriculum, internships and domestic trips and to learn their personal eyes about tourist guidance education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurist rehberliği lisans eğitiminin akademisyenler, turist rehberleri ve lisans bölümü öğrencilerinin bakış açısı ile değerlendirilmesi: Karşılaştırmalı bir analiz
dc.title.alternativeEvaluation of tourist guiding undergraduate education from the perspective of academics, tourist guides and undergraduate students: A comparative analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-07
dc.contributor.departmentSeyahat İşletmeciliği ve Turist Rehberliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10223497
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid635047
dc.description.pages293
dc.publisher.disciplineSeyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess