Show simple item record

dc.contributor.advisorErgin, Abdullah
dc.contributor.authorBozyiğit, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:19Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:19Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373918
dc.description.abstractGünümüzde sermaye piyasalarında yaşanan gelişmelere paralel olarak bankacılık sektörü de gelişmektedir. Bankaların sermaye piyasalarında yaşanan bu gelişmelere ve globalleşmeye ayak uydurabilmesi için yeni finansman kaynaklarına ulaşması gerekmektedir. Bu çalışmada, yukarıdaki gerçeklerden hareketle risk derecelendirmesi kavramı ve uluslararası alanda faaliyet gösteren derecelendirme firmaları üzerinde durulmuştur. Bankacılıkta karşılaşılan riskler ve derecelendirme firmalarının bu risklerin analizinde kullandıkları ölçüt ve yöntemler ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca bankalara getirilen zorunluluk nedeniyle, risk yönetimi ile ilgili bilgiler de çalışmaya dahil edilmiştir. Bankaların risk yönetimi organizasyonunu kuruluş aşamasında olmasından dolayı, karşılaştıkları sorunlardan yetişmiş personel eksikliği sorunu ele alınmıştır. Bankaların bu sorunu ortadan kaldırmak için hizmet içi eğitim yönetimini kullanmaları gerektiği belirtilmiştir. Buna parelel olarak hizmet içi eğitimle ilgili temel bilgiler verildikten sonra, risk yönetimi organizasyonunda görev olacak personel için, hizmet içi eğitim yönetiminin nasıl uygulanması gerektiği yönünde önerilere yer verilmiştir. Sonuç olarak yapılan araştırma ve incelemeler ışığında derecelendirme işlemin bankacılık sistemi ve Türk sermaye piyasası açısından önemi vurgulanmıştır.
dc.description.abstractToday banking sector has been experiencing progresses in parallel to whole financial sector. In order for banks to adjuts to globalization and international competition, they should have access to new financing sources. In this study, risk rating concepts and worldwide rating institutions has been examined. Banking risk and methods and types of analysis that those rating institutions adopted to rate banks has also been explanied in detail. Since, all banks required to develop their own risk management methodology, study addressed the topic. In the initial stage of bank risk management organization process, the lack of qualified human resources came to out to be the major obstacles in Turkish banking sector. And this study has focused on this issue. Results of the study showed that, banks should utilize on-the-job training methods to alleviate this problem. Based on these results, the basics of on-the-job training has been articulated and then structure and implementations of training for personnel that would take part in risk management process. Finally, the importance of rating process for Turkish banking sector and financial markets has been emphasized in the light of study results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleBankacılıkta risk derecelendirmesi analizi ve bilgi kullanıcıları açısından önemi ve ortaya çıkan eğitim ihtiyacı
dc.title.alternativeAnalysis of risk rating in banking and it is important for information uses and requied educational attaiment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmRating agencies
dc.subject.ytmCountry risk
dc.subject.ytmRisk rating
dc.subject.ytmRisk management
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmIn service training
dc.identifier.yokid116998
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113312
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess