İlköğretim 8. sınıf resim-iş derslerinde eğitim teknolojisi kullanımı ile ilgili bir durum incelemesi
dc.contributor.advisor | Özsoy, Vedat | |
dc.contributor.author | Aydin, Ayla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:15Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373886 | |
dc.description.abstract | 11 ÖZET Bu araştırmanın konusu; ilköğretim kurumlarında yer alan Resim-İş Dersi Öğretim Programlarındaki eğitim teknolojileri kullanılan konuların incelenerek yeterliliklerinin tartışılması; sanat eğitimi ile teknolojinin buluştuğu alanların Türkiye'de ilköğretim programlarına yansıyıp yansımadığının araştırılmasıdır. İlköğretim kurumlan Resim-İş Dersi Öğretim Programlarında yer alan konuların, teknolojiden alınan destekle işlenmesi durumunda ortaya çıkacak sonuçların ne olacağı belirlenmeye çalışılmıştır. Bunu ortaya koymak amacıyla, bir ilköğretim okulunda, aynı düzeyde iki sınıf belirlenmiştir. Aynı ünitenin işlendiği sınıflardan birisinde, teknolojiden yararlanılmış, diğerinde ise klasik yöntem izlenmiştir. Yapılan ön ve son testlerle teknolojinin, Resim-İş Dersi öğretimi üzerindeki etkisi saptanmaya çalışılmıştır. Resim-İş (Sanat Eğitimi) Dersi'nde konuların eğitim teknolojisi kullanılarak işlenmesinin sanat öğretimini nasıl etkilediği tespit edilmeye çalışılmıştır. Hızla ilerleyen teknolojinin ürünlerinin, eğitimde Resim-İş (Sanat Eğitimi) Dersi alanına ne şekilde girebileceğinin belirlenmesi büyük önem taşımaktadır. Teknolojiden yararlanarak Resim-İş (Sanat Eğitimi) Dersi işlemek adına, doğru teknolojik ürünlerin, doğru anda kullanılması gerekmektedir. Teknolojik ürünlerden yararlanarak işlenmek istenen bu derste öncelikle iyi bir ön hazırlık yapmak şarttır. Özellikle de `hangi teknolojik ürün, ne zaman, nerede ve nasıl kullanılmalıdır` sorunlarına özenle cevap aranmalı ve yeterli cevap bulunduktan sonra uygulanmalıdır. Son söz olarak, bu araştırmada; insan hayatındaki önemini hiçbir zaman yitirmeyen sanat ve eğitimin, birleştiği bu noktada, yani Resim-İş (Sanat Eğitimi) Dersi'nde, hızla gelişen teknolojinin etkisi hissedilmeye ve hissettirilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Ill ABSTRACT The topic of this research is examining and discussing the adequacy of the subjects using education technologies existed in the Teaching Program of the Art for Primary Level; searching if the fields that bring art education and technology together affect the Primary Education Programs in Turkey. The results of working the subjects given in the Teaching Programs of Art for Primary Level by the support of technology are tried to be determined. To demonstrate these results, two classes in the same level are defined. In one of these classes that work on the same subject, the technological methods and in the other class the traditional methods were used. Practicing pre and post questionnaire and tests, the effects of technology on art education were tried to be set. It was worked to be pointed out how working the subjects using Education Technologies in Art Lessons affects Art Education. It is very important to determine how the products of rapidly advancing technology affect the art lessons. To perform the lesson using technology, suitable technological products should be used in suitable time. To be successful in using technology in art lessons, arrangements and planning should be done before the lesson. Especially which, where and how the technological product will be used should be decided and after this decision, it should be used in the lesson. Lastly, in this research, on the point that brings art and education, that have been very important in any period of human life, together; in other words in art lessons, the effect of rapidly advancing technology is tried to be felt and tried to make felt by everyone. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf resim-iş derslerinde eğitim teknolojisi kullanımı ile ilgili bir durum incelemesi | |
dc.title.alternative | Examining a situation related with using education technology in art lessons of eighth classes in primary education level | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art lesson | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Paint education | |
dc.identifier.yokid | 117001 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113313 | |
dc.description.pages | 394 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |