Ölçme değerlendirmede yeni yaklaşımlarve Kars ili I. kademe ilköğretim okullarında uygulanma düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarının birinci kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirmeye ve bu konudaki yeni yaklaşımlara ilişkin tutumlarını saptamak, ölçme değerlendirme tekniklerini, performans değerlendirme araçlarını etkin kullanabilme yeterliklerini belirlemektir. Araştırmanın Eğitim Bilimleri alanına katkıda bulunarak bu konudaki sorunların çözülmesi için katkı sağlaması umulmaktadır.Verilerin toplanması aşamasında literatür taraması yapılıp konu ile ilgili önceki araştırmalar ve yayınlar incelendikten sonra ?Kars ili ilköğretim okullarının birinci kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin, ölçme ? değerlendirmeye ve ölçme değerlendirmedeki yeni yaklaşımlara ilişkin görüş ve tutumları anketi? başlıklı iki bölümden ve toplam otuz sekiz sorudan oluşan bir anket hazırlanmış ve 2008 yılı aralık ayı ile 2009 yılı ocak aylarında uygulanmıştır.Bu araştırmanın örneklemini Kars ili merkezinde çalışmakta olan seksen iki sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Bu sınıf öğretmenleri dokuz ayrı okulda görev yapmaktadır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, bu alandaki yeni yöntemlere tam olarak uyum sağlayamadıkları ve yeterince anlamadıkları saptanmıştır. Araştırma sonunda MEB'in hizmet içi eğitim kurslarını etkili bir biçimde kullanması gerektiği önerilmiştir. The aim of this research is, to identify the attitudes of the primary school teachers to measurement and evaluation and the new approaches to this subject, to determine the proficiency of the teachers in using the techniques of measurement and evaluation efficiently and to have the teachers develop positive attitudes towards measurement and evaluation.I hope this research contribute to educational sciences and the solutions of the problems in this field.In the process of gathering data, the literature review is done and the previous researches and articles are searched. Then a survey named `The opinions and attitudes of the primary school teachers in Kars, about measurement and evaluation and the new approaches of measurement and evaluation? is applied. This survey consists of three parts and Toplamly forty-two questions and applied in December, 2008 and January, 2009.This research consists of eighty-two primary school teachers who teach in the center of Kars. These teachers work in nine different schools.At the end of the research, it is understood that the teachers don?t have sufficient knowledge about measurement and evaluation. Also it is realized that they couldn?t accommodate themselves to new techniques and they don?t use these techniques sufficiently.
Collections