Show simple item record

dc.contributor.advisorEngin, Ali Osman
dc.contributor.authorÇetin, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:11Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:11Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373860
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okullarının birinci kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirmeye ve bu konudaki yeni yaklaşımlara ilişkin tutumlarını saptamak, ölçme değerlendirme tekniklerini, performans değerlendirme araçlarını etkin kullanabilme yeterliklerini belirlemektir. Araştırmanın Eğitim Bilimleri alanına katkıda bulunarak bu konudaki sorunların çözülmesi için katkı sağlaması umulmaktadır.Verilerin toplanması aşamasında literatür taraması yapılıp konu ile ilgili önceki araştırmalar ve yayınlar incelendikten sonra ?Kars ili ilköğretim okullarının birinci kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin, ölçme ? değerlendirmeye ve ölçme değerlendirmedeki yeni yaklaşımlara ilişkin görüş ve tutumları anketi? başlıklı iki bölümden ve toplam otuz sekiz sorudan oluşan bir anket hazırlanmış ve 2008 yılı aralık ayı ile 2009 yılı ocak aylarında uygulanmıştır.Bu araştırmanın örneklemini Kars ili merkezinde çalışmakta olan seksen iki sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Bu sınıf öğretmenleri dokuz ayrı okulda görev yapmaktadır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, bu alandaki yeni yöntemlere tam olarak uyum sağlayamadıkları ve yeterince anlamadıkları saptanmıştır. Araştırma sonunda MEB'in hizmet içi eğitim kurslarını etkili bir biçimde kullanması gerektiği önerilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is, to identify the attitudes of the primary school teachers to measurement and evaluation and the new approaches to this subject, to determine the proficiency of the teachers in using the techniques of measurement and evaluation efficiently and to have the teachers develop positive attitudes towards measurement and evaluation.I hope this research contribute to educational sciences and the solutions of the problems in this field.In the process of gathering data, the literature review is done and the previous researches and articles are searched. Then a survey named `The opinions and attitudes of the primary school teachers in Kars, about measurement and evaluation and the new approaches of measurement and evaluation? is applied. This survey consists of three parts and Toplamly forty-two questions and applied in December, 2008 and January, 2009.This research consists of eighty-two primary school teachers who teach in the center of Kars. These teachers work in nine different schools.At the end of the research, it is understood that the teachers don?t have sufficient knowledge about measurement and evaluation. Also it is realized that they couldn?t accommodate themselves to new techniques and they don?t use these techniques sufficiently.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖlçme değerlendirmede yeni yaklaşımlarve Kars ili I. kademe ilköğretim okullarında uygulanma düzeyi
dc.title.alternativeThe new approaches in meajuring and evaluating and the level of applying at pirimary schools in the center of Kars city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmKars
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid377500
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265781
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess