Show simple item record

dc.contributor.advisorHayta, Necdet
dc.contributor.authorÖztürk, Aysel
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:09Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:09Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373847
dc.description.abstractÖZET Alan araştırması niteliği taşıyan bu araştırma; Giriş, İlgili Yayın ve Araştırmalar, Yöntem ve Bulgular, Sonuç ve Öneriler olmak üzere dört ana bölümden oluşmuştur. İlköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi tarih konularının işlenmesinde tarihi romana dayalı tarih öğretimi ile düz anlatım yönteminin öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisini ölçmenin amaçlandığı bu araştırmada, aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: Tarihi romana dayalı tarih öğretimi, yöntemi ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretilmesinde düz anlatım yöntemine göre; a) Bilgi Düzeyinde, b) Kavarama Düzeyinde, c) Toplam öğrenci erişilerinde daha başarılı mıdır? Araştırmada bu soruya cevap bulabilmek için önce yurtiçi ve yurtdışı ilgili yayın ve araştırmalar taranmıştır. Elde edilen bulgular ışığında ilköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinden bir tarih ünitesi seçilmiş, bu üniteye göre bir test geliştirilmiştir. İlgili test önce ön test olarak oluşturulan deney gruplarına verilmiştir. M.E.B. Sosyal Bilgiler Programına uygun olarak 6. sınıflarda, bu ünitede tarihi romana dayalı tarih öğretimi yöntemi ve düz anlatım yöntemine göre uygulama yapıldıktan sonra bu sınıflara son testler verilmiştir. Bu çalışma, Ankara ili Bağlum İlköğretim Okulu 6/A (30), 6/B (30), 6/C (30), 6/D (30) olmak üzere toplam 120 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Yapılanistatistiksel işlemler uygulanan ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma sonucunda tarihi romana dayalı tarih öğretimi yönteminin ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi tarih konularında; bilgi, kavrama düzeyi ile toplam öğrenci erişlerinde daha başarılı olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractSUMMARY This study is a field research consisting of four main chapters including; Introduction, Related Publications and Researches, Method and Findings, Conslusion and Suggestions. The aim of this study is evaluate the influence of teaching history that's based on historical novel and simple lecture method on the performance of sixth grade students in studying historical subjects in elementary school. Thus, the following questions will be answered. Is the method of teaching history by means of historical novel more effective than simple lecture method in the sixth grade social studies classes at elementary schools, a) at the level of knowledge b) at the level of understanding c) at the level of total student performances First of all in order to find answers to the above mentioned questions, the related publications and researches at home and abroad were searched. In the leadership of the findings, a history unit from social studies curriculum of sixth grade classes was chosen. Firstly, related test, as being to be pre-test is given to the experiment groups. After the application which' s carried out in accordance with the method that's suitable to M.E.B. Social Studies Curriculum in sixth grade, post-test was given.This study was conducted with 120 students at 6/ A (30), 6/B (30), 6/C (30), 6/D (30) classes at Bağlum Elemantary School in Ankara. The statistical studies proved the validity and reliability of the applied scale. In conslucion, teaching of historical subjects with the method of teaching history by means of historical novel at social studies sixth grade classes is proved to be more effective in the fields of knowledge, the level of understandig and performance of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTarih öğretiminde tarihi romanların kullanılması
dc.title.alternativeUsing of historical novels at history teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmHistorical novels
dc.identifier.yokid116950
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113294
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess