İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde yer alan kavramların kazandırılma düzeyi
dc.contributor.advisor | Safran, Mustafa | |
dc.contributor.author | Kömürcü, H. Zafer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:08Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373843 | |
dc.description.abstract | ÖZET İlköğretim Sekizinci Sınıf İnkılap tarihi dersinde yer alan kavramlar tarih öğretimi açısından son derece önemlidir. Çünkü bu kavramların öğrenilip öğrenilmemesi bundan sonraki aşamaları doğrudan etkileyecek ve öğrenmenin istenildiği gibi gerçekleşmemesi ileriki aşamalarda öğrenmede tıkanıklığa sebep olabilecektir. Bu araştırma on ayrı okulda, toplam 570 öğrenci üzerinde yapılan test şeklindeki anket çalışmalarına dayanmaktadır. Yapılan çalışmayla ilköğretim sekizinci sınıf İnkılap Tarihi dersinde yer alan kavramların hangi düzeyde öğretildiği sorusuna cevap aranmıştır. Anket Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bulunan on ilköğretim okulunda uygulanmıştır. | |
dc.description.abstract | // SUMMARY The concepts which take place in History of Turkish Revolution and Kemalism lessons, in 8th classes in primary schools, are too important in history teaching. Because, whether these concepts are learnt or not will directly effect the following process and learning's not being as wanted will caose some problems at the following process. This research depends on the inquires which are formed by test technique, was applied to 570 students in ten different schools. It was tried to understand at which level the concepts which kake place in 8th in primary schools are tought. The test has been conducted in the city center of Ankara which is Yenimahalle district in 10 schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde yer alan kavramların kazandırılma düzeyi | |
dc.title.alternative | Acquisition of the concepts in Turkish revolution and Kemalism course at 8 th grade primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 116952 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113295 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |