Ortaöğretimde öğretim ilke, yöntem ve teknikler açısından felsefe öğretimi
dc.contributor.advisor | Koç, Emel | |
dc.contributor.author | Dombayci, Mehmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:08Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373840 | |
dc.description.abstract | Ortaöğretimde felsefe derslerinin planlı ve programlı bir şekilde yürütülmesi amacıyla yeniden yapılandırılması günümüzün en önemli sorunlarından birisidir. Planlı ve programlı bir felsefe öğretiminin gerçekleştirilebilmesi için öğrenme-öğretme yaşantılarının öğretim ilke ve yöntemlerine göre yeniden şekillendirilmesi gerekmektedir. Nitelikli bir şekillendirme ve geliştirme yapılabilmesi için muhteva, hedef, strateji, yöntem, teknik, planlama ve ölçme-değerlendirme gibi unsurlar ile ilgi temel bilgi tabanına sahip olunmalıdır. Bu bilgi tabanı plandan uygulamaya bir ölçüt oluşturmalıdır. Ancak ve ancak böylesi bir bilgi tabanına sahip olunduğunda sorunların üstesinden gelinebilecek, doğru kararlar verilebilecek, uygun seçenekleri tercih etme imkanı doğabilecektir. Çalışmada ortaöğretim kurumlarında okutulmakta olan felsefe derslerinin belirli bir plan ve program dahilinde gerçekleştirilebilmesi için, öğretim ilke, yöntem ve tekniklerine ilişkin kuramsal bir çerçeve oluşturma imkanı araştırılmıştır. Böyle bir kuramsal çerçevenin tek başına yeterli olmadığı, uygulamanın sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi için felsefe dersi programının yeniden yapılandırılması gerekliliği önerilmiştir. Türk Milli Eğitiminin genel amaçlarına ulaşılması gayretlerinde en önemli görevin felsefeye düştüğü aşikardır. Böyle bir görev ve sorumluluk üstlenen felsefe dersinin nitelikli, bilimsel ve çağın gereklerine uygun hale getirilmesi ülkenin milli eğitiminin genel amaçlarına ulaşmasına hizmet edecektir. Çalışmada Cumhuriyet öncesinden günümüze kadar ortaya çıkan sorunlar ele alınmıştır. Felsefe dersi programının nitelik ve nicelik yönünden geliştirilmesi amacıyla öğretim, ilke, yöntem, teknikleri ile planlama, ölçme ve değerlendirme etkinlikleri saptanarak programın yeniden yapılandırılmasına yönelik kuramsal bir çerçeve oluşturulması amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | The restructuring of philosophy lessons in the secondary education for carrying out them in a planned and programmed way is one of the most important problems of our day. The learning-teaching experiences should be reshaped according to the education principles and methods for the realization of a planned and programmed philosophy education. There should be established a basic database related to the contents, goals, strategies, methods, techniques, planning and measurement-assessment in order to make a qualified shaping and improvement. This kind of database should form a criterion from to planning to practice. Only when it is established such a database, problems will be solved, correct decisions will be made and there will arise a possibility to choose among appropriate alternatives. In this study, it was explored the possibility of establishing a theoretical framework related to the educational principles, methods and techniques for the fulfillment of the philosophy lessons of the secondary education within the scope of a certain plan and program. It was proposed in the study that such a theoretical framework is not sufficient alone; therefore, the philosophy lessons program is needed to be restructured for an effective practice. It is clear that the philosophy lesson has the most important task in the efforts of achieving the general aims of Turkish National Education. Making philosophy lessons qualified, scientific and appropriate to the necessities of our age will help the country in achieving the general aims of the national education. The problems, which have arisen since the pre-Republican era up to today, were analyzed in this study. It was intended to establish a theoretical framework aimed at restructuring the program for its quantitative | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | Ortaöğretimde öğretim ilke, yöntem ve teknikler açısından felsefe öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching philosophy in the secondary education trough principles, methods and techniques in teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Philosophy lesson | |
dc.subject.ytm | Philosophy education | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.identifier.yokid | 113799 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113188 | |
dc.description.pages | 185 | |
dc.publisher.discipline | Felsefe Grubu Öğretmenliği Bilim Dalı |