Türkiye`de ortaöğretimde sosyoloji öğretimi
dc.contributor.advisor | Arslanoğlu, İbrahim | |
dc.contributor.author | Zabun, Beyhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:07Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373836 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada Türkiye'de ortaöğretimde sosyoloji öğretimi farklı yönleriyle incelenmiştir. Birinci bölümde problem, araştırmanın amacı önemi ve yöntemi ortaya koyulmuştur. ikinci bölümde sosyolojinin ne olduğu, bir bilim olarak ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi, Türkiye'ye girişi ve Türkiye'deki gelişimi ele alınmıştır. Ayrıca bu bölümde sosyoloji öğrenmenin yararları üzerinde de durulmuştur. Üçüncü bölümde Türkiye'de ortaöğretim kurumlarında sosyoloji öğretimi tarihsel süreç içinde ele alınmıştır. Bu bölümde 1924'ten günümüze sosyolojinin ortaöğretim ders programlarında yer alış durumu ayrıntılı olarak incelenmiştir. Bu bölümde ayrıca başlangıçtan bugüne ders programlarının içeriği, programların amaçları ve programlarda muhteva geliştirmeye yönelik çalışmalar incelenmiştir. Bugün okutulan sosyoloji dersi öğretim programı eğitimde program geliştirme açısından incelenmiştir. Dördüncü bölümde sosyoloji öğretiminin nasıl yapılabileceğine ilişkin noktalar üzerinde durulmuştur. Bu bölümde eğitim iletişim ilişkisi üzerinde durulmuş sosyoloji öğretiminde kullanılabilecek yöntemler ve öğretime ilişkin diğer unsurlar da ele alınmıştır. Araştırma sonunda Türkiye'de sosyoloji öğretiminin genel görünümü hakkında bazı sonuçlara ulaşılmış, bu sonuçlar tartışılmış ve bazı öneriler geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Since the Turkish Republic has been founded sociology courses have taken place in curriculums in high schools. In this study, these courses, which has been taught since the foundation of the Republic, are investigated from different points of view. First, the relationship between education and society and the connection between education and sociology is examined. In the second part, sociology in both its historical development as a social science and also in its development in Turkey is investigated. In adition, the advantages of learning of sociology are examined in this part. In the third part, teaching sociology in Turkey's high schools is investigated in historical periods from the points of view of the curriculums. Both aims and contents of the curriculums and the studies for developing curriculums in different periods are investigated. Today's curriculum is technically examined from the point of view of developing curriculums in education. In the fourth part, the relationship between education and communication and the best teaching methods for sociology education are examined. At the end of this research some interesting results about sociology education are determined and also discussed; furthermore some functional suggestions are put forward. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Türkiye`de ortaöğretimde sosyoloji öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching sociology in the secondary education in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Sociology lesson | |
dc.subject.ytm | Sociology education | |
dc.identifier.yokid | 113803 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113189 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |