Show simple item record

dc.contributor.advisorArslanoğlu, İbrahim
dc.contributor.authorZabun, Beyhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:07Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:07Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373836
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada Türkiye'de ortaöğretimde sosyoloji öğretimi farklı yönleriyle incelenmiştir. Birinci bölümde problem, araştırmanın amacı önemi ve yöntemi ortaya koyulmuştur. ikinci bölümde sosyolojinin ne olduğu, bir bilim olarak ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi, Türkiye'ye girişi ve Türkiye'deki gelişimi ele alınmıştır. Ayrıca bu bölümde sosyoloji öğrenmenin yararları üzerinde de durulmuştur. Üçüncü bölümde Türkiye'de ortaöğretim kurumlarında sosyoloji öğretimi tarihsel süreç içinde ele alınmıştır. Bu bölümde 1924'ten günümüze sosyolojinin ortaöğretim ders programlarında yer alış durumu ayrıntılı olarak incelenmiştir. Bu bölümde ayrıca başlangıçtan bugüne ders programlarının içeriği, programların amaçları ve programlarda muhteva geliştirmeye yönelik çalışmalar incelenmiştir. Bugün okutulan sosyoloji dersi öğretim programı eğitimde program geliştirme açısından incelenmiştir. Dördüncü bölümde sosyoloji öğretiminin nasıl yapılabileceğine ilişkin noktalar üzerinde durulmuştur. Bu bölümde eğitim iletişim ilişkisi üzerinde durulmuş sosyoloji öğretiminde kullanılabilecek yöntemler ve öğretime ilişkin diğer unsurlar da ele alınmıştır. Araştırma sonunda Türkiye'de sosyoloji öğretiminin genel görünümü hakkında bazı sonuçlara ulaşılmış, bu sonuçlar tartışılmış ve bazı öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT Since the Turkish Republic has been founded sociology courses have taken place in curriculums in high schools. In this study, these courses, which has been taught since the foundation of the Republic, are investigated from different points of view. First, the relationship between education and society and the connection between education and sociology is examined. In the second part, sociology in both its historical development as a social science and also in its development in Turkey is investigated. In adition, the advantages of learning of sociology are examined in this part. In the third part, teaching sociology in Turkey's high schools is investigated in historical periods from the points of view of the curriculums. Both aims and contents of the curriculums and the studies for developing curriculums in different periods are investigated. Today's curriculum is technically examined from the point of view of developing curriculums in education. In the fourth part, the relationship between education and communication and the best teaching methods for sociology education are examined. At the end of this research some interesting results about sociology education are determined and also discussed; furthermore some functional suggestions are put forward.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTürkiye`de ortaöğretimde sosyoloji öğretimi
dc.title.alternativeTeaching sociology in the secondary education in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSociology lesson
dc.subject.ytmSociology education
dc.identifier.yokid113803
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113189
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess